Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6168 besök totalt |
Det värmde lite extra att de Söderströms Frasher Nash. Jag praktiserade på förenade bil och fick hjälpa till att renovera den inför mille miglia (94??). En ung fordonselev insåg illa kvickt att man inte skulle bli fullärd i skolan
![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
![]() ![]() ![]() Har själv grova funderingar på att köpa en sådan(sälja 850-in och jobbar bilen köpa en billig till och från bil) Men en så länge finns inga gatreggade i sverige så det är bara att vänta ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Känner till en Radical som är på gång att bli gatreggad i Sverige, är själv lite sugen. _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
Nu måste du allt ställa dig i skamvrån! ![]() ![]() Detta är ju grundkurs 1A i bilkunskap! Hundkojan är ju grunden till den moderna småbilen med framhjulsdrift och tvärställd motor! Förlåt mig, men jag kunde inte låta bli att kommentera... ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
|
||||||
Är dom dumma mot dig Andrew ???? Ska jag hjäla dom???
![]() Kojan kom väll i början av 60-talet då var de ca 10år efter saab, så de sa ![]() Angående Monte Carlo rally så van Karlsson på taken med en Saab oljebrännre 62 och 63 så att små motorsvaga bilar kunne köra ski... av betydligt värr bilar måste då även vara känt. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Men Saab hade väl inte tvärställd motor förrän på 9000 som kom någon gång i början på 80-talet om man bortser från 6-cyl "Monstret"??
EDIT: Måste tillägga att det var ett mycket bra program igår, vet inte vad som är fel på mig men Alfasud är på något vis ganska snygg ![]() _________________ /David Söderblom |
||||||
Det är inget fel på dig. Du är helt normal. Det är de som hävdar motsatsen som inte är normala. Jag har kört bilen som Joppe körde och Sud ÄR kul!!! _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Har sett inslaget med Spyker en gång innan, och den är fet, men sen är jag ju grymmt svag för inredningar i punktpolerad aluminium och gammla hederliga stålknappsströmbrytare he he ; )
M5....tja..är jag den enda som INTE gillar BMW's nya design???? Nåja motorn är ju nice iallafall, placera den i en breddad M1'a så kan vi börja snacka he he ![]() ![]() ![]() _________________ Ascona_A |
||||||
David Söderblom:
citat: Men Saab hade väl inte tvärställd motor förrän på 9000 som kom någon gång i början på 80-talet om man bortser från 6-cyl "Monstret"?? Nix saab 92 hadde en 2cylindrig tvärstäld 2-taktare, nu pratar jag sent 40-tal. En alfasudd verkar vara en riktig antibil, nästan så jag skulle tänka mig en ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||||||
För mej känns det lite b med manuell h-växellåda (1800 talskonstruktion, T-Forden var modernare) när konkurenterna har paddlar på ratten för betydligt mindre pengar (t.o.m. Skoda kan man ju numer få med DSG!). Men jag har inte kört nån, så man vet ju aldrig... Lät trevligt gjorde den ju. Alfa Sud är ju alltid läcker. Är på något sätt höjdpunkten för hur en framhjulsdriven bil ska konstrueras (ja, inte kvalitetsmässigt) motor med låg tyngdpunkt, innombords bromsar, negativ camber på standard modell o.s.v. O.s.v. Det har gått utför sen dess. _________________ Johan Rådlund |
||||||
Jag fick prioritera telefonsamtal högre än MJ igår, men jag hann se inledningen och Carrera GT-inslaget. Håller med Peter: "Den här bilen MÅSTE jag få provköra i solsken!" Yes, yes, och ge oss andra bra bilder i reportaget!
![]() ![]() [OT] om jag hade 4 mille över till bilbudget så skulle det tyvärr inte bli nån Carrera GT... Men väl en 80-tals 911 SC till busbil, en duglig brux-hink och 3,5 mille till R-däck o bensin! ![]() [/OT] _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
You're not alone... ![]() http://www.petitiononline.com/STOPCB _________________ ![]() |
||||||
Ändå är väl femman den minst dåliga designen av dagens modeller, E46 undantaget, men den är ju på utgående. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
jag tycker nog tvärt om! jag tycker att det ska vara en RIKTIG låda att puffa runt i! MVH /Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||||
Är det bara jag som är irriterad på att Peter kör M5an på ett flygfält med mätning så säger dom inte några resultat.. man såg ju tydligt fotoceller osv..
Man såg när han gasade iväg men sen bröt dom scenen.. dåligt! ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6168 besök totalt |