Två timmar genomgång av både mk1 och mk2 ur ett Amerikanskt perspektiv
[youtube]https://youtu.be/_XFFLgs8dq0[/youtube ]
Men din är ju röd
röd = ännu bättre!
_________________ Magnus Thomé
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
25 Okt 2024 12:02
Magnus Thomé skrev:
Två timmar genomgång av både mk1 och mk2 ur ett Amerikanskt perspektiv
Jag kollade på den igår. Kul att de trodde att de bara skulle sälja 350 bilar...
_________________ driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Forumägare
Trådstartare
20 Dec 2024 17:50
Tänkte det kunde var najs med alcantara-sportratten nästa säsong men det funkar inte utan att jag får upp ratten en bit med en såndär excenter-adapter. Undrar bara var jag bäst får tag i en, vill liksom inte köpa en på ebay...
Magnus Thomé skrev:
Exakt mitt synfält med sportratten och vanliga ratten
Den vanliga ratten är gjord lite off center uppåt, dvs när den är vriden 180 grader och är upp o ner så att säga så är den mycket längre ner. Tydligen ganska vanligt även på andra bilar, inget man tänker på alls när man kör.
Det finns till och med off center adapter för sportratten att köpa till.
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
20 Dec 2024 18:05
Magnus Thomé skrev:
Tänkte det kunde var najs med alcantara-sportratten nästa säsong men det funkar inte utan att jag får upp ratten en bit med en såndär excenter-adapter. Undrar bara var jag bäst får tag i en, vill liksom inte köpa en på ebay...
Magnus Thomé skrev:
Exakt mitt synfält med sportratten och vanliga ratten
Den vanliga ratten är gjord lite off center uppåt, dvs när den är vriden 180 grader och är upp o ner så att säga så är den mycket längre ner. Tydligen ganska vanligt även på andra bilar, inget man tänker på alls när man kör.
Det finns till och med off center adapter för sportratten att köpa till.
(har o haft spacers från honom på spacershop på både GR Yarisen och Peugeot 108'an )
"Genuine" på ebay, njaeeee...
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
20 Dec 2024 18:33
Ah det vet jag inte, men får du den bara närmare borde det väl funka?
Jag hade iof byggt specialstolsfästen som fick ner stolen ganska mkt. Kanske inte sitter kvar?
_________________ jonas Blom
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Forumägare
Trådstartare
20 Dec 2024 18:39
jonblo skrev:
Ah det vet jag inte, men får du den bara närmare borde det väl funka?
Jag hade iof byggt specialstolsfästen som fick ner stolen ganska mkt. Kanske inte sitter kvar?
På bilderna så är den längsledes extra spacern monterad på båda. Så det är excentriskt uppåt (som originalratten är) som hjälper det sista
Var får man en alcantararatt omklädd numera? För hundra år sen så skickade jag en alcantararatt till nån firma i Polen har jag för mig. Men det var ju ett tag sen.
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
30 Dec 2024 20:07
Magnus Thomé skrev:
Var får man en alcantararatt omklädd numera? För hundra år sen så skickade jag en alcantararatt till nån firma i Polen har jag för mig. Men det var ju ett tag sen.
_________________ André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
_pancho_
Stockholm
Här sen Jul 2008
30 Dec 2024 21:26
Jag har precis skickat min e46 ratt för omklädnad i Alcantara till nedanstående, får se hur det går, borde komma åter om någon vecka;
Carbone i Polen fixar de nog också, men gissar att det är rätt dyrt. Kan vara värt att kolla Kaiser Classic i Bromma också, de klär i alla fall om stolar mm.
_________________ /Patrik Rylander
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Forumägare
Trådstartare
09 Jan 2025 10:49
Ledermanz (som jag använt tidigare) vill ha 200EUR för jobbet vilket känns rimligt, så ska packa ratten o skicka dit tänkte jag.
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
10 Jan 2025 07:42
Magnus Thomé skrev:
Ledermanz (som jag använt tidigare) vill ha 200EUR för jobbet vilket känns rimligt, så ska packa ratten o skicka dit tänkte jag.
Klädde också om ratten till M3an via honom. Still going strong 7 år senare
Bra pris.
Jag fick ett förslag på nästan 300 av dem
Fick idag hem min från de jag länkade till ovan, blev iaf riktigt snyggt, kostade runt 230 EUR
_________________ Hälsn. Tobias Blomberg Werme
Toobb
Norrköping
Här sen Jun 2006
10 Jan 2025 16:40
Nu blev man väldigt sugen på att klä om ratten helt plötsligt!
Bra tips!
_________________ Tobias Flemgå'rd
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
10 Jan 2025 21:47
Magnus Thomé skrev:
Det var bra pris! Kollade på deras Ebay och det var iofs ratt (utan airbag) och inte omklädnad enbart.
_________________ André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87