| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Bilen klar från bautaservice :-)
|
41 besök senaste veckan (84589 totalt) |
|
Re:
Misstänker priset är lite olika beroende på hur enkel eller komplicerad ratten är också kanske? _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Så är det säkert också. Kollade på de BMW rattar han hade till salu och det var nån äldre, och visserligen fin ratt, som han vill ha 8-9K för. Dom brukar gå att hitta för 2-4K sen omklädnad på det, kändes lite orimligt. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||
|
|
||||
|
Inte för att dissa den förnyelsen
Det som jag trodde var slitet så det blev blankt, var mest ingrodd skit. Efteråt så blev ratten mycket mindre äcklig och mockan nästan fluffig som ny. Men tvätt kan ju naturligtvis inte återuppliva äkta slitage, och jag vet inte om Biltemas inredningstvätt är rätt grejer att använda.
|
||||
|
Har något svagt minne att jag gjorde rent CSL'ns ratt med hyfsat resultat men att det kom till vägs ände. Eller så minns jag fel. Använde också en såndär mockaborste i typ gummi.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
|
||||
|
Gör de strukturella förändringar också?
Skulle vilka ha en ratt som är tjockare att hålla i, tycker jag får ett bekvämare grepp då. Har idag en Momo Prototipo variant, men ringen är så tunn och den är något för liten i diameter. Hade tidigare en Biltema-ratt, som är jätteskön att köra med, tjock och lite oval i greppet, men tyvärr på tok för liten i diameter utan sevostyrning. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Har för mig det, maila o fråga eller kolla på hans hemsida https://ledermanz.com/ _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Har samma problem själv med att italienska rattar sällan är gjorda för skandinaviska nävar. På min tävlingsbil har jag satt en Luisi Stealth Corsa, den är kännbart mycket tjockare än MOMOs kringlor. _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||
|
Re:
Tror mycket av känslan man får av ratten är relaterat till vilket grepp man har under körning, fingertopp eller styrketräning
Om man tittar på många in car camera snuttar så kan man se att många håller ratten som om de styrketränar. Försöker själv att hålla ratten väldigt löst för att känna vad bilen kommunicerar. Tunn rattkrans ger per automatik ett fingertoppsgrepp, kraftig krans det omvända. Ytterst sällan man behöver hålla hårt i ratten. _________________ Stefan Söderstedt |
||||
|
Bilen är på storservice sen ett tag nere hos AH Racing, jag har haft ett kass halvår och inte haft någon jättesaknad av att komma ut o köra. Koppling, tryckplatta, stödlager utgående axel, pinning av kylrör, bromsoksfix (dvs kolvtätningar), fix lite oljeläckage från oljepåfyllningsröret med mera och en riktigt ordentlig "spanner check".
Har kommit fram till att vi ska ha garage ute vid huset på Djurö/Värmdö. Söker därför tips på "totalentreprenad" på ett dubbelgarage. Jag har inte hälsan att ha bygget på mina axlar. Någon som har egen god erfarenhet av bra firma? _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Mailat nu, tack för tipset 🙂👍 Edit: Nää, de ville inte, "för långt bort att åka", jo Sigtuna är lite andra sidan stan kan man säga _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Jag kan rekomendera NorHags Byggkonsult AB.
Kontakta Thomas på Thomas@norhags.se så är jag säker på att ni kommer komma bra överens ☺️👍 _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
|
Re:
Tack, kollar! _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Vad är (de troligtvis olika
) åsikterna om "rätt" bredd o längd på ett tvåbilsgarage om man ska ha svängrum att byta hjul o småplocka med en bil och mer bara förvara en bil? Plats för flera högar med hjul o lite div. Tanken är att bygga ihop garaget med en dörr direkt in i kortändan på den befintliga (icke uppvärmbara) boden.
Bort med träddungen o dit med garage till vänster om boden är tanken
_________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Bilen klar från bautaservice :-)
|
41 besök senaste veckan (84589 totalt) |

