| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 1973. Vägen mot min dröm!
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 11 besök idag (13964 totalt) |
|
Blev en Kamei frontspoiler igår! Ny
har sålt mina ats classic fälgar tyvärr då jag bestämt mig för att köra orginalskärmkanter. Så blir orginalkaross med kamei spoiler, tror det blir häftigt det med
_________________ Robin Bengtsson |
||
|
Re:
Ellerhur. Tycker den är riktigt cool. Bbs hade ingen till 02 va? Men snyggaste kjolpaketet till e21
||
|
Hej gänget!
Vägen mot bmw drömmen har pausats lite, inte lagts ner men fick ju färdigt höger fram sen tappde jag gnistan lite. Men den kommer igen! Tog tag i lite andra drömmar man haften längre tid. Köpte mig en Yamaha IT250 29V -1983, 250cc 2takt som är LV-registrerad. Har länge velat ha en lite värre 2takts hoj till landsväg och småvägs bus. Ser värre ut än vad det är.
Sen sprang jag på en Ford Consul Cortina MK1 1963 ute i skogarna där jag bor. Besiktad för alltid och allmänt bruksskick.. ska fixa bromsarna och sätta i rullbälten så ska vi ha den som sommarbil i familjen bmw projektet är bara pausat, behöver åka med nått för att få igång gnistan igen känner jag.
||
|
Re:
Ja ellerhur. Har aldrig någonsin funderat på cortina men tyckte så jävla synd om den där den stod. Följde med en 66a reservdelsbil med. Tror de kan bli en kul liten glassbil. 1500cc precrossflow i den. _________________ Robin Bengtsson |
||
|
Re:
Hoppas det. Och direkt börjar ju idéerna om att bygga om den till GT spec i motorn etc etc. Man får bromsa sig lite så det faktiskt blir nått köra har du haft nån Cortina?
||
|
Kul fynd. Lite plast från Karl Meier, som idag tillverkar takboxar åt VW. En Cortina med tidstypiska vurpollon på hatthyllan
Hoppas Cortinan ser lika bra ut på undersidan som utsidan.
_________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||
|
Re:
Tack så mycket den är lite sargad under. Men inget som är akut. Sandplåt höger bak är värst.
||
|
Re:
Jaha haha, inte lätt att hålla reda på alla dårar som håller på med gamla bilar ja men det underlättar ju att det redan är 1500 i den. Ska se vad som sitter i reservdels bilen med, men är ju en 66 så antar de är 1500 där med
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 1973. Vägen mot min dröm!
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 11 besök idag (13964 totalt) |