Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2502 besök totalt |
Mitt första inlägg i forumet, så hej!
![]() För drygt 3 veckor sedan köpte jag den här fantastiska i20 N och jag ser fram emot 2025 för att köra den på banan och på Nürburgring nån gång i framtiden. Mods: ✅Jag har börjat med bromsar och beställt: - Endless MX87 bromsbelägg (fram) - Goodridge bromsslangar (väntar på leverans) - Motul RBF 700 bromsvätska ⏭️Nästa steget är 1 set halvslicks och lätta fälgar för track days. Fälgar: Motec Ultralight (totalt -15 kg lättare än OEM fälgar) Däck: Tänker på Nankang CR-S, rekommendationer välkomna. Jag ska använda denna tråd för att dokumentera projektet och uppdateringar. Känns så rätt att ha denna pocket-rocket😊 ![]() _________________ Hayrican Icagasi Hyundai i20 N 2022 |
||||
Det är en riktigt grym bil direkt från hyllan - inte mycket som behöver göras för att få den "banredo"! Har en kompis som knep många pokaler med den i TimeAttack i Club Go-klassen för någon säsong sen. Tror du gör helt rätt uppgraderingar, och kul att det går att få Endless-belägg nu!
![]() _________________ Jonas Lundin Min biltråd här på Rejsa: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=126663 |
||||
Det har du rätt i. Inte mycket som behöver göras, jag kommer att vara väldigt nöjd med att bara ha de här uppgaredingarna under en lång tid. Det som var ännu mer kul än att få Endless-belägg var att dom fanns i lager hahah ![]()
1.6 Turbo FWD. 204hk / 275 nm. 1190kg ![]() _________________ Hayrican Icagasi Hyundai i20 N 2022 |
||||
Kul, en av dom sista bilarna som gjorts enligt det klassika hot hatch receptet! Går det få till lite roligare hjulinställning, lite mer camber osv? Brukar göra under för ganska lite pengar på std bilar.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Börjar med att välkomna dig hit till Rejsa!
Riktigt trevlig bil du har skaffat dig också, sneglade faktiskt lite på en sån när de skulle lanseras här men sen kom annat ivägen.. Vore kul att se den på bana i vår/sommar, har du någon tanke kring vilka banor du ska försöka ta dig till? Vart köpte du Endless-beläggen från? Hur var det förresten med dessa och diffbroms, sitter det något monterat från fabrik eller nyttjar den bromsarna som många andra bilar gör idag? _________________ Emil W |
||||
CR-S är verkligen ett kanondäck (har själv provat) men helt klart olika bra på olika bilar. Så det är inte 1000% garanterat att det funkar lika bra på din bil som på de bilar där det funkar superbra. Mitt tips är att googla runt o se om någon annan kört med dom på samma bilmodell som din. _________________ ![]() |
||||
Det är nåt jag fortfarande behöver få lite mer info, men jag har sett track videos på Youtube med camber ![]()
Tack! Riktigt kul att jag hittat detta forum. Jag kollar fortfarande på alla evenemang och banor. Jag lär mig den svenska track-day scenen iofs, så rekommendationer och tips uppskattas ![]() Jag köpte Endless-beläggen och bromsslangar från JRM Racing i Södertälje. Jag kunde inte se den som passar min bil på deras sida men de är officiell Endless återförsäljare så det gick att köpa från dem i alla fall. (Endless EU distributör finns i Sverige förresten, och de var otroligt snabba med att svara på frågorna i mejl.) Diffbroms sitter monterat från fabrik, en LSD på riktigt ![]() _________________ Hayrican Icagasi Hyundai i20 N 2022 |
||||
Jag har sett denna video, tack för tipset! _________________ Hayrican Icagasi Hyundai i20 N 2022 |
||||
|
||||
Du är hjärtligt välkommen på Alfaklubbens trackdays också med i20 N! 😁 Kalendern för 2025 är redan spikad: https://www.alfaromeo.org/var-verksa _________________ ______________________________________________ Martin Atterhall CAR Challenge #92 | Alfasud Sprint 1,7 16v |
||||
Har inte bokat nåt än men preliminärt runt 13-14:e april. _________________ Hayrican Icagasi Hyundai i20 N 2022 |
||||
Jäkligt vackert! Men en riktigt slö däckkrängare som lagt om de där åt dig... Även om däck har en tendens att röra sig på tävlingsbilar kan man väl åtminstone göra rätt initialt...
_________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||
De kanske är monterade enligt röda märket: https://www.yokohamatire.com/tires-1 _________________ H e n r i k _ S t e n b e r g |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
2502 besök totalt |