| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
-
|
143 besök senaste veckan (8691 totalt) |
|
Re:
Det är troligtvis 1 liten kylare till värmeväxlaren till oljekylaren, 1 kondensor, 1 stor vattenkylare och 1 liten vattenkylare som hjälper till när det behövs. Blir bra det där Emil, sen ska du ju montera dit bromskylning också innan säsongen.
_________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||
|
Snyggt! Nya IC:n hjälper garanterat till så du har full effekt hela tiden istället för att den backar tändningen vid heat soak.
_________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||
|
Gillar bilderna och uppgraderingarna. Går det se temperaturer på insug mm när du byter intercooler, samt hur fungerar det med temperaturer för bakre diff på bana. Dvs hur fungerar allt med hälsan över tid - även oljetemp i låda och diff. Jag frågar mest då många bilar har skumma fel på banan och det är trevligt att se vad svaga punkter är och hur de elimineras med olika märken, om jag ska vara märkesotrogen
Kör en lätt mazda själv som har haft värmeproblem med allt från vattenkylaren till oljekylningen till bromsarna som varit för klena. Men då har jag ingen elektronik som är inne och pillar på bromsarna. Det enda som varit problem är för lite körtid och att däcken aldrig slits ut pga låg vikt och bra balans. Allt annat är shitshow så att säga. Jag spejar efter annan banbil/bruksbil men det är skumma designfel på allt jag tittat på ännu Det är även kul att fönstershoppa sin nästa banbil men veta vad som går fel innan det går fel - då det brukar vara dyrt att inte fixa vissa bitar på förhand om något fuckar ur.
_________________ Robert Pettersson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
-
|
143 besök senaste veckan (8691 totalt) |