Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
60 besök senaste veckan (43180 totalt)
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1253


Trådstartare
Ragnar skrev:
Vackert! En dag ska jag också bygga på en V12a....
Men det ser tight ut för grenrören?


Det är tight överalllt tycker jag, men grenrör går att lösa, rattstång däremot kommer bli spännande!

_________________
Calle Olsson
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 719



Ellac skrev:
Ragnar skrev:
Vackert! En dag ska jag också bygga på en V12a....
Men det ser tight ut för grenrören?


Det är tight överalllt tycker jag, men grenrör går att lösa, rattstång däremot kommer bli spännande!


2 st 3-till-1 på varje sida?

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1253


Trådstartare
c311 skrev:
Ellac skrev:
Ragnar skrev:
Vackert! En dag ska jag också bygga på en V12a....
Men det ser tight ut för grenrören?


Det är tight överalllt tycker jag, men grenrör går att lösa, rattstång däremot kommer bli spännande!


2 st 3-till-1 på varje sida?



Hej Thomas

Ja, jag tror det blir så, ungefär som original. Jag behöver hålla det rätt tight och kunna skruva dit byxröret någorlunda enkelt då det inte är massor av plats längre bak heller.

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19023



Steer by wire!

Svårare med BT avgasrör.

Sjukt coolt!

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 719



Ellac skrev:
c311 skrev:
Ellac skrev:
Ragnar skrev:
Vackert! En dag ska jag också bygga på en V12a....
Men det ser tight ut för grenrören?


Det är tight överalllt tycker jag, men grenrör går att lösa, rattstång däremot kommer bli spännande!


2 st 3-till-1 på varje sida?



Hej Thomas

Ja, jag tror det blir så, ungefär som original. Jag behöver hålla det rätt tight och kunna skruva dit byxröret någorlunda enkelt då det inte är massor av plats längre bak heller.

Calle


Jämfört med originalet finns det stora möjligheter till förbättring


Enligt vissa har 6-till-1 bästa ljudet men det tar mycket plats. (F12 grenrör)


En idé...

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1253


Trådstartare
Det blev inte så mycket byggt här efter nyår, andra bilar som skulle färdigställas, lite brist på pengar och lite lite brist på motivation.
Men jag fick iallafall beställt en styrväxel och stötdämpare bak att bygga coilovers. Så till hösten hoppas jag ha ett rullande chassi så jag kan börja montera karossen.
Om andan faller på och jag har råd ska jag försöka bygga ihop motorn och fundera över lösning på koppling och växellåda.

Idag städades garaget så att jag kan få hem BMWn igen.








_________________
Calle Olsson
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4506



Jag är grymt imponerad av hur metodiskt och snyggt du tar dig an mastodontprojekt

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1253


Trådstartare
Janne J skrev:
Jag är grymt imponerad av hur metodiskt och snyggt du tar dig an mastodontprojekt


Tack Janne, jag tycker mest att jag börjar i nån ände och hoppas på det bästa.

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Andra projekttrådar
Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
60 besök senaste veckan (43180 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande