| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Rejsa.nu Säsong 5 - XLMS
|
6 besök senaste veckan (7691 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||
|
PMa mig om det är någon av er som vill ha XLMS-modden för att testa...fantastisk mod faktiskt!
Nu är version 0.5 ute! Dessa förändringar är gjorda: -Pits fungerar perfekt nu, ställ gärna in dem på Full så kan ni se dem jobba... -Bränsleåtgången är nu justerad efter verkligheten för varje motortyp. -Även motorernas livslängd är nu justerad efter verkligheten -GT & GTS är nu MYCKET bra balanserade! XzibitA är duktig! -Nu är det skillnad mellan Porsche 911 GT3-R & RS + (RSR när den nu blir släppt) Här är förresten en billista över vilka bilar som ingår i modden: (fler kommer kanske) GTP: Bentley Speed 8 P900: Audi R8 Cadillac NorthStar LMP-01 Cadillac NorthStar LMP-02 Courage C60 Dallara LMP Dome S101 Lola B2K/10 Panoz LMP-01 Panoz LMP-01 Evo Panoz LMP-07 Riley &Scott MkIIIC P675: Lola B2K/40 Lola B2K/42 Lola MG Pilbeam MP84 Reynard 2KQ WR LMP GTS: Corvette C5-R Ferrari 550 Maranello Pagani Zonda GR Saleen S7R Viper GTS-R GT: BMW GTR BMW E46 Callaway C12-R Corvette C5 Ferrari 360 Modena Ferrari 550 Maranello Porsche 911 GT3-R Porsche 911 GT3-RS _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Ja det kan man säga, den är lite inofficiell....se lite bilder på XLMS-tråden som jag startat upp...
PMa mig om ni vill ha den... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Den baseras på ALMS (American Le Mans Series). Vill ni veta mera så läs här: http://www.americanlemans.com/home/i
Nu blev det lite OT...
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Varför XLMS och inte SCC undrar ni kanske????
Jo det är stört omöjligt att lägga till den flora av fina banor som finns därute i SCC. Den är gjord så! Lite trist. Därför så satte XzibitA klorna i den och förbättrade den! Fysiken har blivit bättre! Han håller på och gör fler bilar. Han försöker komma runt 2 timmars gränsen i F1C, så att vi kan köra långlopp med XLMS. Kör vi den i ligan så kommer vi lägga upp den så att alla som skall köra ligan enkelt kan komma åt den förstås!!! Det är inte så svårt! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
kan du inte kasta upp xlms på koni's ftp Niklas?
iaf jag är intresserad när jag fått ner alla uppgraderingar till PTC... suck boomtown vill inte leka, håller på och larvar sig och dom andra mirrorsarna är nere... får se om det funkar nu iaf... fan vart lite OT... _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||||||||||||||||||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
plockade den ifrån Xzibit-A's ftp istället
tyckte först att 186mb va för lite så jag kollade i andra tråden och där hade du postat en annan ftp.. gillade speeden på den ftpn..
ska prova XLMS imorron lr i natt när jag kommer hem ifrån monster jam
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag funderar på ett bra upplägg för får serie. Jag tror att vi skippar den tyska GTR för vår liga. Jag tror inte att så många kommer att skaffa den helt enkelt. Vi får köra den i Säsong 6.
De mod som det lutar åt mest nu är XLMS-modden. Den är det minst krångel med (trots att vi krånglat lite, men det är för att vi inte vetat hur man gör )
Jag har lite funderingar på om man skulle köra flera klasser...Vad menar han nu undrar ni?? Jo, att vi 2-3 race kör GT-bilar som tex Porsche, Ferrari 360 osv. De går lite långsammare men kan vara en bra början när vissa är ringrostiga. De bilarna är jämförbara med ETCC-bilarna. Sen går vi upp till GTR-bilarna, tex Saleen, Viper, Ferrari 550 mm. Det bilarna är lite snabbare och lite mer krävande. Efter ett antal race med dem går vi upp i klassen LMP675. Nästa steg. Här börjar bilarna gå undan lite! Sist men inte minst går vi över till LMP900-bilarna. Monstren som tex Audi R8, Darala LMP, Panoz LMP-1. Den som blir Rejsa.nu mästare är den som behärskar fyra olika bilklasser!! Sen så tänkte jag att vi kör våra rejs på söndagar. Tänkte också att vi skulle börja kl 18.00. Vi har kört tidigare förut men det har varit svårt då folk vill göra saker med sina familjer samt att det har varit F1-lopp mm mm. När ska vi börja. Snart inom några veckor. Jag kommer att få en ny dator samt en ny BBB 10 Mbit lina som passar perfekt för hostning! Så det blir värt all väntan! Men vi behöver fler kom kan hosta. Det är inte säkert att jag kan vara med alla söndagar. Vilka fler kan hosta?? Det behöver inte vara en 10 Mbit för att det ska funka. Sen så kommer detta upplägg säkert inte köpas av alla men det är lite svårt att få till någon mod som passar alla, köra en tid som passar alla etc. Därför föreslår jag detta... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Verkar bra Niklas - Tiden bör fungera denna årstid
Har en del synpunkter dock: GT - Väldigt svår att ställa in Har inte provat GTR LMP675 - Känns väldigt bra, enkel att ta sig runt med. LMP900 - Känns också bra, lite svårare än 675. Helst hade jag kört 1 klass, och då LMP675. Tror den klassen passar för onlineracing. Skall dock testa GT och GTR riktigt. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag får nog säga att jag bara är med om det blir GTR. Känner att jag vill fokusera på det när det kommer ut. Inget ont om dessa moddar, men orkar inte dra igång o sätta mig in i dem när GTR kommer.
Men hur de än blir så lär de bli himla skoj o vara med i ligan!
_________________ Johan Meissner |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag skulle nog föredra att köra bara LMP 675 +LMP900,av den enkla anledningen att det är dom som har den vyn som jag kör,om det nu inte går att ändra vyn i dom andra klasserna någon stans?? 18 00 är ingen bra tid för mej men vill övriga ha den tiden så är det inte mycket att göra,Då är det bara att acceptera eller låta bli att köra,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||||||||||||||||||
Är väl klart man sitter i cockpit och kör
Hehe nä, ok förstår, lite synd, för de är juh helt klart roligaste bilarna, LMP 900, LMP 675 är lite för mycket "F1" över de tycker jag, lite tråkigt, men är väl bara jag kanske. Iofs ska nog inte blanda mig i de här så mycket, kan troligtvis inte vara med och köra den serien ändå ska köra i sim-challenge ETCC liga nu och där kör vi race'n på söndagar.
Men lycka till, hoppas jag kan vara me o köra lite i kommande GTR liga sen
_________________ mvh Viktor Pousette |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Rejsa.nu Säsong 5 - XLMS
|
6 besök senaste veckan (7691 totalt) |