Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 137, 138, 139 355 besök senaste veckan (1081673 totalt) |
Efter 7 år där känslan varit att jag kissat på mig så ska det bli störtskönt att sitta i en sval kuppe. ![]() _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Har ju försökt hitta en matematisk formel för hur man gör sågsnittet i rör då man ska göra egna kollektorer. Att hålla på och prova sig fram är itne som jag vill göra.
Och de flesta 6-1kollektorer som jag har sett har för branta vinklar från primärerna in i kollektorn (enligt mitt tycke), så att köpa färdigt har inte varit ett alternativ. Till sist dyker så formeln upp! Så enkelt! ![]() _________________ Ricky Schneberger |
||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Efter varje vinter så brukar det vara dags för ny vattenpump....i år är inget undantag.
Davies Craig gör fortsatt succe. ![]() https://drive.google.com/file/d/1wvF mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Jag har hört många som tycker att DC är dåliga. Min första körde jag i 10år utan problem. Nr2 har inte gått mer än 2,5 timmar, men jag får väl återkomma om det är jag som haft tur eller om det var ett bra måndags ex jag hade förr.
Tror kanske att jag nog tömt kylsystemet på vintern för underhåll också. I alla fall de flesta år. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Jag har haft två DC pumpar:
1. Den 80 pump som följde med bilen som jag inte vet hur gammal den är, klarade av första vintern jag ägde bilen iaf men byttes till... 2. En 150 pump som legat på hyllan "ett tag", har fungerat klanderfritt 3 somrar och stått still två vintrar med kylvätska i. Jag har inte kört mycket i år men den fungerar. Men jag är medveten om att det finns de som tycker DC pumpar kan lägga av, så jag ser det som att 80 pumpen är reserv. ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Alltid kul när det startar.
Den är ganska mycket respons i motorn efter att jag justerat insugskammarna ytterligare något, jämfört med hösten 2024. Så nu ska AC fyllas och megafondämparen monteras. mv h//Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Haha, jamen lite så. Det är en riktigt bra dämpare vad gäller flödet, men hela arrangemanget binder så fruktansvärt mycket värme under motorkåpan. Målsättningen är ju att öka pitchen på ljudet lite samt få undan lite värme. ![]() _________________ Ricky Schneberger |
||||||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
Jag vet . Den låter magiskt . Synd att det närmsta jag kommit att få åka med är med dig i snöre bak amaroken ❤️ _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||||
Så tokigt. :-) _________________ Ricky Schneberger |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 137, 138, 139 355 besök senaste veckan (1081673 totalt) |