Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 41 besök senaste veckan (15935 totalt) |
Kan man bygga ett eget skruvstycke ?
Ja, med god vilja ! Just detta tog dock 40 år att få färdigt, men nu är det klart. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Väldigt fint minne av din far och ett väl utfört arbete.
Skruvstycket verkar vara en storebror till den typ som de flesta som gick teknisk linje på 70/80-talet fick tillverka inom ramen för verkstadspraktiken. Jag har ett som fortfarande gör tjänst ibland. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
Tackar !
Aha, där ser man, jag tror dock att detta är "taget ur luften" vad det gäller konstruktionen. Själv gjorde vi små maskin skruvstycken, man kan faktiskt se mitt jag gjorde i denna videon. (När jag kör pelarborren) Rätt kul egentligen, jag använder både det och pallbockarna vi hade som svets övning på gymnasiet fortfarande. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Mina NGK BPR 7 ES gick på övertid, i somras kom misständningarna på E85.
Liten tillbakablick på mitt tändstift byte, även med lite bilder inifrån cylindrarna. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Jag hade lite rörböjar liggande, och när en arbetskamrat gjorde ljusstakar blev jag inspirerad.
Så mitt bidrag till julpysslandet i år är en ljusstake. Med svarv och svets kan man göra mycket, tom. spela musik... ![]() _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
![]() Ingen alls sur gammal kylvätska från kallsågen kvar i rören, som kunde kontaminera mina kulinariska äventyr ![]() _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Bruksbils meck, något av det "värsta som finns" typ.
( Bortsett från det exceptionellt trista nyhetsflödet då förstås ![]() 428an lät riktigt illa i våras i bakvagnen, så att man skämdes på ICA parkeringen ![]() Vad är det som händer egentligen, hur bara kan det låta så illa ? _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Sedär, gemensamt även om jag inte nämnde det, men jag bytte också bromsskivor.
Mina vart för tunna nu efter att klåparna på Holmgrens i Växjö svarvat ner skivorna för mycket ![]() I jakt på vibrationer efter jag köpt bilen av dem. ![]() Fick förresten kommentar på videon från en återkommande tittare, att han smort 3 olika BMW med bra resultat. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Äldre inspelningar, men tidigare osläppt material.
2024 års kamp mot icke fungerande ABS på min e28. Håller tummarna för att det fungerar även 2025 ![]() _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Lite värderings hjälp på en mkt. ovanlig bil.
Jag har ärvt min fars kära BMW 225d, tänk BMW M2 fast smal och Diesel. Enligt Car.info finns nu bara 2st i Sverige. På mobile.de hittar jag ca. 20st till salu. 15-25'000 euro. så ganska spretig prisbild. 218hk Dubbel turbo, sekventiellt laddad med stor och liten turbo. Långt bättre register än man vanligen har på en Diesel. 8vx ZF automat. Sportline, och Dragkrok. Ett par blemor på bakre stötfångaren, och lite klarlacksläpp. Men enda egentliga defekterna i lacken, är på bakre stötfångaren. Någon liten repa/bula på förar sidan på bilen. Men väldigt fin för 12'000mil och 11år. Bilen har haft 3 återkallelser, där Airbag, och EGR kylare är bytta. Och kuggstång styrning är inspekterad, eller bytt skruvar på, oklart. Fullt servad fram till i höst, då en oljeservice gjordes av mig. (dok finns) Servicen är inskriven i bilens dator. Bilen är nybesiktigad i höstas. Sommardäcken är nog under 1000 mil på. (18") Bromsar har gått ca. 2000mil (ATE) Bilen är 100% orörd och original, förutom att främre bromsskivor är slitsade ATE sport. Bilen finns i västra småland, om någon redan har intresse, innan jag sätter ut en riktig annons. (Skicka PM) Riktigt ärtig och rolig bil att köra, men jag kan inte ha hur många bilar som helst. Ordentligt bra vrid i motorn, och långkörning går den på landsväg på ca. 0,5 l/mil. Inte särdeles polerad och "uppfixad" på bilderna. Dubbdäck finns, men är dåliga, och fälgarna är "sådär" runda och hela, men beöver en lack. (17") ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Sticker in en video här också.
Oväntad "debatt" får jag ändå säga eller ? https://www.dackinfo.se/wp-content/u _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Nytt material, gjorde några nya dörrsidor till 635an förra året, men har inte klippt ihop materialet förrns nu.
Ganska enkelt, med bara en platt panel, men lite pyssel ändå ! _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Tiden har inte räckt till för så mkt. bilrelaterat material, men här är en träff video i alla fall.
Håll tillgodo ! _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 41 besök senaste veckan (15935 totalt) |