Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 523, 524, 525 103 besök idag (2618157 totalt) |
Andra passet här med 3 kameror på min bil + 1 kamera i fronten på 996t som ligger bakom.
Körde lite följa SLK i början sen kör vi förbi Peter, men sen börjar min bil hacka och ett helt varv till depån, hur ska det gå... _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Jag pratade innan med Daniel på Bandhagens däck, han har ju tävlat med dessa gat däck och han nämnde att ju lägre tryck desto bättre grepp men då förstör du däcken snabbare... Han nämnde att Tony som tävlade med honom körde på typ 1.8 bar varmtryck men då hade han nya däck och fälgar i depån att bara byta med.. Daniel nämnde att Tony slog sönder fälgar på curbsen för att trycket var så lågt, men för att vinna så krävdes så lågt tryck. Daniel rekommenderade mig med min tunga bil att ligga över 2.5bar i varmtryck för att skona däcken och jag låg mellan 2.5-3bar på Gotland. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Ok, tack för infon!
Intressant att han kör så lågt tryck som 1,8 varmt undrar vad den bilen väger? Var på Anderstorps kvällskörning igår och utgick från 2,4 kg som steg till 3 under första passet och då började det bli lite halt, sänkte trycket med med ca ett halvt kilo för att sedan ligga på ungefär +2,6 kg varmtryck under körning. Fungerade bra och blev inte halt. Kanske en aning i början men det berodde nog mer på att temperaturen i däcken inte kommit upp. Får testa nästa gång att eventuellt sänka ytterligare något hekto. _________________ Johan B |
||
Dom var ju sponsrade utav Continental så dom hade gratis däck när dom tävlade i time-attack.
Daniel körde en Toyota Yaris -20 på mellan 280 till 410hk och 1320kg Hittar ej däck dimensions info Tony körde en Bmw M140IX -18 som haft mellan 340 till 550hk och 1600kg Continental Sportcontact7 275-30-19 Deras info och tider finns under Varvtider/loggar _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Hallå
Måste reda ut lite saker här då det är endel som inte stämmer: Har aldrig kört på 1,8 i varmtryck med SC7. Har kanske gått ut på 2,2 kallt och därefter pyst ut vart efter. Är ett gatdäck så rekommenderar ej att köra lägre än det man vill ha varmt, så köra och sedan att man bör pysa sig ner till önskat tryck är att föredra. Optimalt för mig på Bmw är nog runt 2,3 varmt Och att jag skulle kört så låga tryck och kört över curbs så fälgarna går sönder stämmer inte heller. Då jag kört med rätt låg profi och 19" så är snarare det som gör att det blir lite däcksida som tar upp ojämnheterna som gör att fälgar får ta lite stryk. Sen att det skulle finnas nya däck å fälgar i depå att bara hämta är inte heller nått som stämmer. I timeattack så är det endast tillåtet med en uppsättning per tävlingsdag så man måste hushålla och vara rädd om sin uppsättning då dom körs både träning, 3 st kval och sedan final. Så med gatdäck är det otroligt viktigt att sköta sina hjul så de levererar i finalen. _________________ Tony (Toca) Johansson |
||
Som det gick att se i filmen så ville min tank mätare återigen visa helt fel och typiskt att motorn började hacka precis när man passerat depå infarten och måste köra ett varv till på över 7km vilket ju inte gick..
![]() ![]() Kunde rulla till ett bra ställe för man kör inte där jag står utan det är koner och en chikan runt.. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Passade på att tanka upp allt med E85 efter lunch så jag kunde köra resten av dagen och även hela vägen hem.
![]() ![]() ![]() ![]() Strax över 110 liter totalt hade gått åt. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Här ett pass där vi körde efter Peter i sin SLK ett tag tills vi körde om och ökade farten,
men bilen gick inte som den skulle och efteråt så upptäckte jag att generatorn inte funkat som den skulle så har lagt in volt infon i filmen. I slutet blev ändå dom snabbaste varven denna helg på gatdäck. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 523, 524, 525 103 besök idag (2618157 totalt) |