Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 42, 43, 44 13 besök idag (319297 totalt) |
Inte omöjligt men ska kika på lördagens tävlingar i 1:a hand. Men det hade varit kul att träffas. Blir högst troligt inte med 02:an. Troligen med en svart 997. _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Arbetet med att få förknasarna till att fungera fullt ut, fortsätter. Även efter byte av halsringar.
Vi har några eventuella justeringar kvar att ta till men sedan är det nog slut på alternativ. Det kan bli så att förknasarna behövs gås igenom totalt, för att hitta vad som felar. Kanske skulle vi gjort detta redan innan de sattes i bilen men de var ju renoverade... Svårt att veta vad tidigare "experter" har gjort, om man inte går igenom de. Eller så finns det ett alternativ i att byta till ett par 45:or, som finns på någons hylla... _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Ny mappning är på G.
Vi har testat att byta lite fler munstycken och ändrat lite på tändningen. Återstår att se om vi är på rätt väg. -Kan det bli 190hk? _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Okej, efter 12 års väntan så har jag äntligen kört min första tur med denna bil
![]() Bilen mappades idag igen och den lämnar 190 pållar i motorn, vid ca 7800rpm.. Efter första turerna med bilen så kan jag konstatera att det finns lite förbättringar. Kopplingen måste få bättre känsla. Tar för långt ner i mitt tycke och svårt att känna dragläget. Nu är det sinter lamell men ändå. Bromspedalen måste också justeras för att ta högre upp. Väldigt analog bromsverkan. Något som skramlar lite när man kör på ojämnheter. Måste kollas upp. Tändspolen måste flyttas. Blir alldeles för varmt vid grenröret. Men problemet som bromsat projektet, kvarstår. Det verkar näst intill omöjligt att få till förgasarna. Nu är det möjligt att köra men det är inte enkelt i stan. Funkar fint med mycket gas. Lite glapp i styrningen. Troligen redan fixat. Första provturen gick direkt till däckfirman för bokning av hjulinställning i nästa vecka. Fortsättning följer... _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Idag har följande fixats till -
En höjning i bak med 15mm Stryrsnäckans glapp har justerats Hastighetsmätaren har bytts till en 220km, från 180km En värmeplåt har tillverkats och monterats för att skydda spolarmotorn från värme från grenröret Backspeglarna har tightats till så de blir i sitt läge Hålet i bakplåten gjordes lite större för mer frigång från utblåset Städat upp i cupe' och bagage Justerat ratten Bytt packningar (O-ringar) i värme kranen. De gamla var sten hårda. Kvar att göra just nu - Flytta tändspolen bort från grenröret Hjulinställning bokad på måndag Justering av bromspedal Förgasarna ![]() ![]() ![]() _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Någon som har tips ombyggnadskit för toe justering på 02 bakvagn?
Jag gjorde tyvärr inte detta utan har bara gjort förstärkningar. _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
![]() Här blir det snart ljud i original radion och mono högtalaren. Har beställt en antenn som ska monteras under panelen. ![]() Här sitter mobilen med en hastighets app. Den nya lådan visar ca 20-30km för mycket, beroende på vilken hastighet. ![]() Det gamla olje locket åkte på. Inte perfekt men ser bättre ut än mitt nyinköppta i plast. ![]() Ser ändå lite använd ut 😎 ![]() Kan även tillägga att bilen växer på en. Trots att det är lite svårkört pga förknasarna. Analog is da shit 🏁😎 _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Motorn rör sig ganska mycket i sidled vid motorbroms och acc varför risken för att kabeln till tandspolen hoppar av är stor. Lite extra kabel på motorumssidan så borde det fungera. ![]() _________________ Stefan Söderstedt |
||
Idag köptes det ett bromsservo från en ti/tii modell.
Återstår att se om det blir lite mer kraft till bromsarna? Ska väl även bli lite mer plats till förknasarna. Kanske luftfilter? Blir även till att snygga till, när det anländer. ![]() ![]() _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Funderar också på att montera ett bromsservo. Har kört utan, men det är väldigt tungtrampat och ger dålig bromsverkan. Undrar hur Lennart Bengtsson m.fl har gjort då dom tävlar utan servo. Någon som vet?
![]() _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
||
Någon som vet om det skiljer sig i storlek på konsolen för bromsservot? Djupet på servona skiljer sig ganska mycket.
-Har nog svaret på detta. Det ända som skiljer är längden på bromsrören. Ti/Tii och Turbo mot resten av modellerna. _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 42, 43, 44 13 besök idag (319297 totalt) |