Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 228, 229, 230 >> 13 besök idag (1154807 totalt) |
![]() Nåt är knas med kameran och perspektiven ![]() |
||||||||
nja, det är en rätt rejäl höjdskillnad mellan garaget och parkeringen bredvid, så där är inget knas. Men jag misstänker dock att liggande bilder blir lite förvrängda. Sett det på fler ställen och även på andras bilder.
Inget konstigt iof - liggande format är såååå 2017. Numera är ju allt stående. ![]() |
||||||||
Jag är förvånad över att du öht kommer ut och in på din gårdsplan, det lutar ju ganska friskt. Trist med kopplingsproblem, hoppas det är något på utsidan som går att komma åt.
Kämpa ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||
Trist men härligt du hinner köra lite iaf...
Apråpå inget... Hur stort garage har du där? 4x7m? _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||||
4x6,5 med 250mm väggar. 2,5m takhöjd och loft som typ är 1,8cm.
Saknar mer en meter på bredden än vad jag gör på längden. Hade gärna haft någon deceimeter lägre i tak och högre på loft också |
||||||||
Finn ett fel.
![]() Karvade ihop lite nödlösning. Såklart UNF-gänga och hade sparsamt med muttrar hemma. Ny bricka av en alustump - hade lagerbrons på loftet men upphissad bil stod i vägen förlofttrappan. Körnade muttern för att iaf ha en chans att sitta kvar och öste på med loctite. Låga muttrar beställda. Får svarva lite finare bricka då också ![]() Var längesedan kopplingen kändes så här bra, så definitivt ett fel som smugit sig på under längre tid. ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Kul att se bilder på bilen ute i verkligheten !
Min gamle 528a havererade huvudcylindern på kopplingen för många år sedan. Den vart oväntat snäll, startmotorn vred igång glatt även på 3ans växel. Och den räcker ju till 170km/h så jag klarade mig på en växel ![]() Slapp rödljus men just in i garaget på backen var svettigt ![]() OFF topic. Bilderna då. Moderna telefoner har allt kortare brännvidd (wide) optik. Min Samsung 0,6x motsvarar ca. 15mm och 1x motsvarar 26mm Detta gör att många tenderar stå för nära, när bilder tas. In ye olden days, med 35mm film, vart ju merparten av kamerorna 35mm objektiv på. Kombinerar man då förvrängningen det korta avståndet ger, med lite förvrängning i optiken blir bilderna knas. Värre ut mot kanterna, och normalt i mitten. Jag har en riktig hangup på detta, och ser jämt bilder som är "feltagna" då "alla är fotografer" numera i media. Förr när det fanns riktiga fotografer vart detta inget problem. Fin exempel bild ![]() ![]() _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||||||
Med 135-film var det 50 mm brännvidd som kom närmast ett naturligt perspektiv, därav populärnamnet "normalobjektiv". _________________ Jo a kim Bo me lin |
||||||||
Spontant på gräsmatteträff ikväll!
Många glada tillrop! ![]() Får lyfta huven eftersom jag inte har någon lack att komma med. ![]() ![]() |
||||||||
Alla ser att motorn är tillbakaflyttad. Där är konversationsöppnaren. Sen blir det lite Kalle Anka-reaktion när de noterar push rodsen och därefter typ allt annat. ![]() Ändå förvånansvärt många insatta, och roligast är ju att stå lite bredvid och tjuvlyssna. "Å fy satan, kolla på det här!! KOM!! Kolla! Kolla där är pushrods och kolla motorn och han har bur och... Jävlar! Coolt! Kom! Kom nu då! Här finns ju massor att kolla på!! Jävlar! Ballt!" Det var nog kvällens bästa citat från en uppspelt besökare. ![]() ![]() |
||||||||
V4 ![]() |
||||||||
Ahh, den är kapad och inte tillbakaflyttad. ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 228, 229, 230 >> 13 besök idag (1154807 totalt) |