Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 65, 66, 67 368 besök senaste veckan (350834 totalt) |
Re:
Nej, inget gjort på bromssidan alls. Det funkade kanon på kinnekulle i höstas. Inga nya belägg, skivorna är samma. (De börjar dock få lite småsprickor så dags att byta, dock inga vibrationer eller dylikt). Inget rört alls i bromssytemet. Skruvade på vågen på mantorp, la mer kraft i bak för att se om det blev nån skillnad. men icke. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
"Upplevde bilen kändes stum"
Fokusera på den känslan först. Det borde inte vara så svårt att testa fram om det är något som kärvat till sig under vintern. Du testade inte att bara bromsa rakt fram utan krängaren fram (om den plötsligt går emot nåt eller går trögt)? |
||||
Re:
Efter kört i söndag skulle jag säga att kanske inte stum, men eftersom hjulen låser upp och det bara kanar så får jag ingen känsla av att bilen pitchar eller retarderar rejält. Snarare den känslan som infinner sig. Känns precis som att köra in på oljig bana eller vattenplana. Testade bromsa rakt utan krängare med, ingen skillnad. Har inte börjat kolla bilen än, den här veckan är det fullt över öronen med jobb och privata grejer. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Det har varit tyst ett tag, vi har börjat rensa vårt garage ordentligt. Har grejat lite vid sidan om med bromstrulet. Tyckte ändå det såg konstigt ut vid bromsvåg vid bromsning, bakkretsen har lägre tryck. lite provande och luftande utan skillnad. Tog isär HC bak, gammal men såg ok ut inuti. I rensandet hittade jag en renoveringsats till den så monterade den ändå.
![]() ![]() Blev ingen skillnad tyckte jag, så fortsatte lufta, pumpa, mäta, skruva på vågen, och ha mig. Kollade ok, belägg, fastsättning av dessa osv. Så plötslig, efter att ha pillat på allt samtidigt, var pedalen stum och rejält tryck bak.... Vet inte vad som löste det.... I varje fall skulle racebilen köras ut från garaget i veckan som var nu, för att köras hem och ställas hemma någon vecka, så vi får svängrum i garaget att lyfta ner alla grejor från hyllor etc. Rullade ut den och skulle starta för köras upp på släpet. Startmotorn drar runt motorn typ ett kvarts varv, sedan tar det stopp! Kände igen ljudet. Skruvade ut alla stift, på cyl 4 rann det vatten... Konstaterade det är samma cylinder vi lagade för 3-4 år sen med en omfodring, så har väl bara väntat det skulle hända igen. Suck! Troligen läcker det i skarv mellan foder och block, in i förbränningsrummet, pga de dumma toppackningarna. Skruvade tillbaka stiften och körde upp bilen på släpet. ![]() Nu får den stå under täcke ett tag till garagefrågan löst sig. Men riva ur motorn lär det bli.. Nu vilas det upp några veckor i stugan på bästkusten får vi se hur vi attackerar allt! ![]() ![]() _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Ajfan, trist! Tycker att bilen har bråkat oförtjänt mycket med dig på sistone
![]() ![]() _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 65, 66, 67 368 besök senaste veckan (350834 totalt) |