Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
243 besök senaste veckan (2900 totalt) |
Laptimer 2020 - vad är det bästa?
Vill ha laptimer för trackday bruk. Vad är det jag ska ha? Körde förut med mobiltelefon och extern GPS - fortfarande vettigt? Om så, vad för telefon och vad för GPS puck? Har en sån där qstarz eller vad de heter. Vad mer då, har gammal gopro hero, är den funkis? Vad är det jag villhöver här? _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||||
Racechrono på Android (behövs inget simkort) med din externa puck fungerar ungefär lika på som på Nokian (mer funktioner och därmed inte lika avskalad som förr).
Det fungerade ju i dina händer, så varför ändra? |
||||||
Re:
|
||||||
Om vi några år uppar denna och ställer lite ledande frågor;
-Jag är inte ute efter att logga på millimeternivå eller sitta i timmar och analyser. -Jag vill ha något som är enkelt att handha. -Jag vill gärna ha nåt som funkar med bara telefonen om möjligt, inga puckar o grejer. (Iphone 14 pro max) Finns detta eller är det en pipedream? Exempel: Jag åker till Sviesta och vill ta lite tid, då skulle jag bara vilja kunna "starta banan"i appen och trycka startnär jag kör ut ur depån så timas varje varv och kanske några splits, finns det! Jag såg t ex att den där Harrys hade stöd för apple carplay, det är ju ännu coolare om det funkar någorlunda bra! _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
Varvtider blir halvt hyfsad precision med bara telefonens gps. Extern puck är det som gäller egentligen. Om du vill veta något mera ÖHT, tex max hastighet på rakan mellan olika varv eller något annat hastighetsrelaterat.
Som skrivet:
_________________ ![]() |
||||||
Re:
Bluetooth ![]() Racebox mini är ett klockrent köp _________________ ![]() |
||||||
Re:
Ram Mounts X-grip alla dagar i veckan _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Re:
Är det ett sånt hör kit då? ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
Re:
det är så jag har det och har inte ångrat det en sekund. /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
![]() |
243 besök senaste veckan (2900 totalt) |