| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Rejsa.nu Säsong 5 - XLMS
|
6 besök senaste veckan (7691 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||
|
XLMS
Tjäna Kavic ! Konstigt att du inte får upp din vy i GT det har jag inga problem med, jag kör ju inte med den men jag provade lite när jag såg att du hade problem med det, o för mig fungerar alla vyer som dom ska. Men däremot så suger GT mycket kraft i fps i datorerna när jag kollade lite så verkar det som GT klassen suger mycket mer än P900 det tycker jag är lite lurt, det är nått skumt med programeringen i modden.
Mvh// Rejsmorfar Stig _________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||||||||||||||||||||||
|
19,00 är väl ändå bättre än mitt i middagstid för dom flesta?
iaf XLMS tycker jag vi kör sen köra alla olika klasser kan vara kul att se om alla är lika bra på alla olika klasser eller om folk som mig kör ett par extra km per varv med bakhjulen...
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||||||||||||||||||
|
GT är seeegt, GTR, 675 samt 900-klassen går skitbra!! De tre klasserna blir det iallafall! Jag ska kolla upp GT-klassen och återkommer.
Det är just mixen som jag tror kan bli kul! Vissa är duktigare på GTR-bilar, andra på snabbare 900-bilar. Så den mixen kommer vi att köra. Det kan bli kul! Tidpunkten kan vi visst flytta till 19.00. Vi kör så istället! När det gäller vyerna så går de att ändra, Kavic. Här behöver du inte vara orolig! Jag återkommer även här! Tyvärr så hittade inte Djungel-Jim sin gamla GTR-hemsida, det var synd. Kanske någon annan kan fixa??
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Är det bestämt att denna modden ska köras som serie?och om det är bestämt så så undrar jag om den drar igång direkt innan alla får igång modden?Uppenbart att det strular har jag läst
|
||||||||||||||||||||||||
|
Som vanligt Schumi så är det hos mej det strular + några till, det är väl skit bakom ratten här,Men när jag fixar så kavic fins i spelet så ändras vyn,Tycker det är helsjukt att behöva ändra i filer för att skapa en profil,Så får jag inte snart alt att fungera så lägger jag ner detta spel,o kör SCC + Prototype C som fungerar
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||||||||||||||||||
|
Ligan startar inte ännu...vi ska köra lite testrace först.
För att få sitt namn i spelet måste man döpa om två filer plus en mapp. Allt detta kommer att stå instruktioner om. Jag tror att vi skrämmer bort en massa folk om vi bara kör snabba PrototypeC-bilar, eller vad tror ni? Vill ni hellre köra PrototypeC-modden? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Vyn ska inte ändras när man byter namn på några filer. Vyerna definieras i filen dafault.cfg. Den filen ska man överhuvudtaget inte byta namn på. Det andra stället som man ställer in vyerna är i själva filerna på varje bil. Där ska man inte ändra alls... Mycket skumt!
Krångel är väldigt svårt att komma ifrån tyvärr. I de fyra säsonger plus otaliga race vi kört här på Rejsa.nu, så har krånglet ständigt funnits där, tyvärr! Ibland har det funkat perfekt med att hosta ett race, sen nästa helg så har det strulat totalt trots samma deltagare och samma förutsättningar. Det har varit strul med bilar som hänger i luften vid start, tider som försvunnit, banor som inte gått att lägga in mm mm. Strul kommer vi inte ifrån, så är det helt enkelt tyvärr! Ska vi undvika strul så ska vi köra själva F1-spelet F1C UTAN några moddar alls eller så väntar vi tills GTR kommer ut! Eller så lägger vi ner onlinerejsandet helt här på rejsa.nu...Vad tycker ni? Jag har hört alldeles för lite reaktioner här på Rejsa...Ni var ju 21 personer som ville köra en onlineliga. Det vore skönt och veta nu om jag ska lägga ner massor av jobb för att få igång en Säsong 5 eller om vi ska skippa det helt och hållet...Vad tycker ni? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
PC-spel krånglar nästan alltid - Patcher som rättar till dem kommer ut hela tiden - så det är bara att gilla läget
För att göra det så bra som möjligt online, så kan vi hålla oss till originalbanorna i mod:en. Fungerar det inte direkt i starten, så hoppar man ur racet och meddelar vad som är fel. Jag tycker du skall fortsätta planeringen - Niklas Det är alltid många deltagare i starten av säsongen, sen droppar det av eftersom. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||||||||||||||||||||||
|
Det var precis så jag hade tänkt mig. Orginalbanorna bara, det funkar bra allihopa! Kanske bara en extrabana som man måste köra med dessa bilar LeMans!!
om verkligen intresse finns så kommer jag skriva ner steg för steginstruktioner för hur man går tillväga, vilka filer man ska ladda ner, vart man lägger dem, vad som händer om det strular vid starten mm mm. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Nu fungerar mitt spel som det ska.Jag håller med Rogge att du ska fortsätta som planerat Niklas, Dom serier som du har fixat förut har varit jäkligt roliga,Tror att det blir kul även denna gång med,
||||||||||||||||||||||||
Jag tycker iallaf jag varit tydlig med mina reaktioner, men igen, för min del är jag bara med om det blir GTR. Och givetvis säger jag att vi väntar tills GTR kommer (i nästa vecka) i Tysk verision. Jag kan tolka åt er
Men hur som haver så blir de nog kul även om ni kör någon F1C mod, men då håller jag mig till spectators.
_________________ Johan Meissner |
||||||||||||||||||||||||
|
Niklas kan du ta och prova de olika klasserna på Portland -2001.
Jag får bara LMP675 att fungera bra
Kan iof vara en setup grej - posta gärna en Race setup för varje klass. Behöver inte vara den snabbaste, söker en som är körbar. GT och GTR går rakt fram i kurvorna
_________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||||||||||||||||||||||
|
Tjena Rogge, Jag körde alla klasser Portland-2001 o det funkade bra i alla klasser 675-900 var helt klart bäst men även GT o GTS fungerade bra Jag körde default setups med bara lite ändring,Körde samma setups på alla,I GT o GTS testade jag lite olika bilar o alla fungerar helt ok,Körde ca 5/6 varv med alla Bästa tid 1 06 3
||||||||||||||||||||||||
|
niklas, byt inte till prototype c, finns inget tråkigare än att köra bara såna bilar, visst är det kul att mixa men dom är liiite för extrema för vissa av oss...
ska sparka igång XLMS idag och prova, samt att om bilarna bara går framåt så använd basic inställningarna och sakta gå emot oversteer.. så ska det funka.. (enda sättet för oss som inte har haft 9år på KTH... )
samt att jag tycker vi kör lite testrace i helgen? (eller ska vi vänta tills niklas dator + 10mbit kommer?) _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||||||||||||||||||
|
Någon som provat?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||||||||||||||||||||||
|
Nej jag har inte provat den faktiskt!
Under nästa vecka ska jag få min nya 10 Mbit lina!!
Sen så kommer min nya PC komma nästa vecka eller veckan efter, också
PrototypeC blir det inte i ligan. Det blir XLMS-modden. Tro det eller ej så är det den som fungerat bäst av lite olika moddar jag provat. Även om den strular ibland! XLMS modden har den roliga mixen av olika snabba bilar! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Rejsa.nu Säsong 5 - XLMS
|
6 besök senaste veckan (7691 totalt) |