Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 37 besök senaste veckan (8895 totalt) |
Re:
Samt att den verkar vara smälld skapligt rejält 2ggr enligt carfax'en som säljaren lagt upp. Fördelen är att säljaren är öppen med det, men en bil som varit med om 2st olyckor där reparationskostnaden har varit 30-35k euro per tillfälle kan ju förklara det "låga" priset. _________________ Emil W |
||||||||||
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||
Re:
Exakt, lite som att köpa en skadad (Läs krockad eller "flood damaged") bil från USA. Lite av ett lotteri.. Porschen verkar dessutom ha skadats runtom hela bilen om man ser till bägge olyckorna och det verkade vara hyfsat stora olyckor on man ser till olyckan 2010 där berörda komponenter/områden listas. _________________ Emil W |
||||||||||
Re:
Samma bil? ![]() _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||||
Re:
på rejsa får man alltid svar och besked ![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
https://www.blocket.se/annons/kronob
Nästan komiskt prisvärt super 7 bygge. Blir lite besviken om inte någon här går och köper den ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||||||||
Re:
Verkligen! Många "rätt" där som det ser ut. _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||||||
Re:
där borde följa med ett garage, för det knöka fullt i mitt. annars hade jag kanske varit spekulant _________________ henrik nielsen |
||||||||||
Jag blev erbjuden ett påbörjat sevenbygge för någon månad sedan, mycket fanns, ram, motor, växellåda, mm.
Det som gjorde att jag tackade nej var det jag inte såg på bilderna, smådetaljer som stolar, styrning, bromsdelar, pedalställ, instrument, osv. När jag summerade det som inte fanns på bilderna så hamnade jag på minst 100000:-. Att bilen är billig i inköp innebär inte att den blir billig som färdigbyggd. Ur det perspektivet kan en färdigbyggd 7:a för 100-150kkr vara rena lotterivinsten. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Re:
Verkligen visdomsord! Min andra sjua, Lilla Gul, var verkligen helt rätt bil på så sätt! När jag köpte den och summerade vad som satt på då var det känslan av lottovinst _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||||
Re:
För en 25-åring är det ett perfekt objekt. För en 55-åring är det dumt. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||
Re:
så det väl med dom flesta projekt. men det handlar inte alltid om pengar. för min del har jag köpt såna projekt, för att ofta är det stora gjort o jag kan bygga vidare som jag vill ha det. jag gillar byggandet. köpte precis ett avstannat hotrod projekt som jag ska få ordning på. smart njaa men kul. det mycket tyngre att dra igång från noll, vilket jag oxå har gjort flera gångar. men där är risken större att man tröttnar, precis som han i annonsen _________________ henrik nielsen |
||||||||||
Re:
Absolut, fast en annons som detta är väl att betrakta som "en samling delar du skulle kunna bygga en 7:a av", inte på något sätt en komplett bil. I ditt exempel blir ju den totala kostnaden i delar 130k, vilket blir en ganska billig bil som man dessutom kan göra till sin egen med val av delar, osv Jag hoppas i vart fall att bilen i annonsen blir köpt av någon som är lagom tokig och kan få klart den ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 37 besök senaste veckan (8895 totalt) |