Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bilar någon på Rejsa borde köpa
<<   1, 2, 3, 4
37 besök senaste veckan (8895 totalt)
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
carl.josefsson skrev:
En vad som det verkar galet prisvärd Porsche Cayman S gen. 1 - 250.000:-

https://www.blocket.se/annons/1402164881

/C
Eftersom registreringsnumret syns på en bild kan det vara den här detaljen som påverkar priset.

Samt att den verkar vara smälld skapligt rejält 2ggr enligt carfax'en som säljaren lagt upp. Fördelen är att säljaren är öppen med det, men en bil som varit med om 2st olyckor där reparationskostnaden har varit 30-35k euro per tillfälle kan ju förklara det "låga" priset.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Re:

Snömannen skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
carl.josefsson skrev:

/C
Eftersom registreringsnumret syns på en bild kan det vara den här detaljen som påverkar priset.

Samt att den verkar vara smälld skapligt rejält 2ggr enligt carfax'en som säljaren lagt upp. Fördelen är att säljaren är öppen med det, men en bil som varit med om 2st olyckor där reparationskostnaden har varit 30-35k euro per tillfälle kan ju förklara det "låga" priset.
Varje gång den säljs kommer skadorna komma upp igen som anledning till prisförhandling.

Linköping
Här sen Jul 2017

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Snömannen skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
carl.josefsson skrev:

/C

Varje gång den säljs kommer skadorna komma upp igen som anledning till prisförhandling.

Exakt, lite som att köpa en skadad (Läs krockad eller "flood damaged") bil från USA. Lite av ett lotteri..

Porschen verkar dessutom ha skadats runtom hela bilen om man ser till bägge olyckorna och det verkade vara hyfsat stora olyckor on man ser till olyckan 2010 där berörda komponenter/områden listas.

Lerum
Här sen Feb 2009

Re:

Kolja skrev:
matfo skrev:
elCrillo skrev:

https://www.facebook.com/share/19dYRtAhoJ/

Den här är jag sugen på! 220 hk turbofemma, bara det! Men så skriver man entusiastiskt till ägaren och får ett enstavigt svar efter en vecka. Då tappade jag intresset helt. Vill inte folk sälja sina prylar?

Herrejösses vad frän!
Kraftig villhöverkänsla på den

Finns tre stycken i Sverige varav 2 med turbofemman. Detta är enda i rött. Gått 38K mil enl car info.

Jag råkar ha höger fram innerhandtag till dörr (som den som köper får som bonus). Sedvanligt italo-vansinne gör att det skiljer i dörrhandtag mellan Sedan och SW modellerna... Påven hade f.ö. en kappa som tjänstebil.

Samma bil?

VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera 1
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008

Re:

Snömannen skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Snömannen skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
carl.josefsson skrev:

/C

Exakt, lite som att köpa en skadad (Läs krockad eller "flood damaged") bil från USA. Lite av ett lotteri..

Porschen verkar dessutom ha skadats runtom hela bilen om man ser till bägge olyckorna och det verkade vara hyfsat stora olyckor on man ser till olyckan 2010 där berörda komponenter/områden listas.

på rejsa får man alltid svar och besked

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera 1
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024

https://www.blocket.se/annons/kronoberg/super_seven_projekt/1402223233 . . . .

Nästan komiskt prisvärt super 7 bygge. Blir lite besviken om inte någon här går och köper den

Porsche 944 -84
Citera 1
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

Re:

MelvinL skrev:
https://www.blocket.se/annons/kronoberg/super_seven_projekt/1402223233

Nästan komiskt prisvärt super 7 bygge. Blir lite besviken om inte någon här går och köper den

Verkligen! Många "rätt" där som det ser ut.

Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016

Re:

MelvinL skrev:
https://www.blocket.se/annons/kronoberg/super_seven_projekt/1402223233

där borde följa med ett garage, för det knöka fullt i mitt. annars hade jag kanske varit spekulant

Kinna
Här sen Jul 2008

Jag blev erbjuden ett påbörjat sevenbygge för någon månad sedan, mycket fanns, ram, motor, växellåda, mm.

Det som gjorde att jag tackade nej var det jag inte såg på bilderna, smådetaljer som stolar, styrning, bromsdelar, pedalställ, instrument, osv. När jag summerade det som inte fanns på bilderna så hamnade jag på minst 100000:-.

Att bilen är billig i inköp innebär inte att den blir billig som färdigbyggd. Ur det perspektivet kan en färdigbyggd 7:a för 100-150kkr vara rena lotterivinsten.

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Re:

Janne J skrev:

Att bilen är billig i inköp innebär inte att den blir billig som färdigbyggd. Ur det perspektivet kan en färdigbyggd 7:a för 100-150kkr vara rena lotterivinsten.

Verkligen visdomsord!
Min andra sjua, Lilla Gul, var verkligen helt rätt bil på så sätt!
När jag köpte den och summerade vad som satt på då var det känslan av lottovinst

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005

Re:

Figgz skrev:
Janne J skrev:

Verkligen visdomsord!
Min andra sjua, Lilla Gul, var verkligen helt rätt bil på så sätt!
När jag köpte den och summerade vad som satt på då var det känslan av lottovinst

För en 25-åring är det ett perfekt objekt. För en 55-åring är det dumt.

fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016

Re:

Janne J skrev:
Jag blev erbjuden ett påbörjat sevenbygge för någon månad sedan, mycket fanns, ram, motor, växellåda, mm.

Det som gjorde att jag tackade nej var det jag inte såg på bilderna, smådetaljer som stolar, styrning, bromsdelar, pedalställ, instrument, osv. När jag summerade det som inte fanns på bilderna så hamnade jag på minst 100000:-.

så det väl med dom flesta projekt. men det handlar inte alltid om pengar.
för min del har jag köpt såna projekt, för att ofta är det stora gjort o jag kan bygga vidare som jag vill ha det.
jag gillar byggandet. köpte precis ett avstannat hotrod projekt som jag ska få ordning på. smart njaa men kul.
det mycket tyngre att dra igång från noll, vilket jag oxå har gjort flera gångar. men där är risken större att man tröttnar, precis som han i annonsen

Stockholm
Här sen Sep 2024

Re:

Janne J skrev:

Absolut, fast en annons som detta är väl att betrakta som "en samling delar du skulle kunna bygga en 7:a av", inte på något sätt en komplett bil. I ditt exempel blir ju den totala kostnaden i delar 130k, vilket blir en ganska billig bil som man dessutom kan göra till sin egen med val av delar, osv

Jag hoppas i vart fall att bilen i annonsen blir köpt av någon som är lagom tokig och kan få klart den

Porsche 944 -84
Citera 1
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008

Tur att inte alla resonerar som jag... Då hade massor av bilar bara varit drömmar och inte verklighet.

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera 1
Allmänt banåkaforum
Bilar någon på Rejsa borde köpa
<<   1, 2, 3, 4
37 besök senaste veckan (8895 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande