Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 230, 231, 232 >> 213 besök idag (1162126 totalt) |
Jaja. Den rullar i alla fall.
![]() Svårt med finish i tajta garage. Folien har redan en hel del märken efter vinterprojekten. Hade blivit ännu värre med pärlemolacken ![]() |
||
|
||
Vänta nu, det där känner jag igen. Pontiac och Sturup, alltså.
|
||
Re:
Tusan att man missade detta ![]() Ser att Johan också var på plats med gammel elvan. Tyvärr har jag inte riktigt BMW:n i race dugligt skick, just nu. Annars hade det varit ett kul möte ![]() _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Där kommer fler chanser - jag fick avbryta i förtid pga vevhusventilationen spökade. Ska se om jag hinner få rätt på den så att jag kan köra igen om två veckor. Tveksamt dock eftersom det är lite jobbresor närmaste tiden. Annars får det bli att sparka lite däck på en slottsgräsmatta istället.
![]() Edit: japp han var på plats. Brutalt habegär infann sig när jag såg den bilen! ![]() |
||
Re:
Ganska gott ljud i den motorn, också. Samma byggherre som på min spis. _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Haha, 90 sekunder för 10% mer krängare fram.
![]() På inrådan från Raceproffset Ahlin såklart. ![]() |
||
Sån där slang vid 50:25, sladdrig räfflad hårdplastslang som tål oljetemperatur (typ 120-ish grader gissar jag räcker). Det måste finnas sådan som industriell applikation i Sverige?
Jag har, men tveksamt om den tål temperaturen eftersom den är gjord i PA... Tips någon? EDIT: Direktlänkningen verkar funka nu! |
||
Re:
Det närmaste jag hittat snabbt är olika former av avgasutsugsslang, men förmodligen inte i tillräckligt smal dia. |
||
verkar vara deras BMRS slang med ett skavskydd utanpå.
https://www.facebook.com/watch/?v=20 _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Tänkte annars att det skulle gå att hitta på metervara här hemma. Ska användas till vevhusventilation, så jag behöver inte någon färdigpressad historia.
Därav att det borde finnas i lämplig industriell applikation. |
||
Den behöver ju inte klara nåt märkbart tryck och bara klara av att inte få blockerande veck.
Så en slang som https://www.pegasusautoracing.com/gr |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 230, 231, 232 >> 213 besök idag (1162126 totalt) |