Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2 810 besök senaste veckan (3054 totalt) |
Slipat, stålborstat och penslat rostätare på taket, kan rekommendera kondom för att skydda takantennen från åverkan.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Gjort fint, slipat, grundat med primer och målat på lite svart lack för att ge ett bra och tidsbeständigt underlag åt folien.
![]() ![]() Och så drog jag bort maskeringstejpen. ![]() ![]() ![]() |
||
Den där bilen fullkomligen skriker "A-traktorkonvertering" och vips så borde den vara värd pengar.
För övrigt så ser folien ut som en teddy från lämplig tant-katalog på nittiotalet. ![]() ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Re:
Tanken har slagit mig, men en A-traktor måste kunna dra 1000 kg på kroken, så det faller. I dag har jag köpt lim, jag tänkte använda det för att täta lack-kanterna. Rätt kulör på sprayburk är också beställt, så jag kan spackla lite och lägga i ny färg där det saknas. |
||
Magiskt: Gräsänkling (frugan ska titta på någon hund som heter Bob) och ungen är hos sin mamma. Jag har tid för mig själv, yay. Så, öh, Algbert fick sig en översyn. Eller, ämnet för dagen var att måla över de fula lacksläppen jag fick sist. Slipa, måla, slipa, måla, till sist var det nästan så att jag kände att jag kunde lägga på ett lager pärlemovitt ovanpå grundfärgen. Färgen beställde jag på Amazon, för övrigt.
![]() ![]() En kortburk fulöl är närmast obligatorisk för att hålla händerna lugna när det ska målas. ![]() Åfyfan, här var en annan gammal ful lagning som jag missat. Den har sett ut så här i åtminstone fem år, utan att jag märkt något. ![]() Och så lite rubbing av skrovliga ytor. ![]() |
||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2 810 besök senaste veckan (3054 totalt) |