Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 160, 161, 162 390 besök senaste veckan (706971 totalt) |
Re:
Byt rem om remmen slirar, hjälper inte det se över remspännare och hur remmen går. _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||||||||||
Re:
Hur bred är remmen? Av min erfarenhet beror slirande oftast antingen på hur remmen är dragen (för liten vinkel / anliggning mot hjul) eller att remmen är gammal / för smal. _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||||||||
Re:
Hej jag kör en S50B30 men lika sett upp. Prova först med att byta spännare! Det gjorde jag blev skillnad. Jag har 75mm hjul på kompressorn. _________________ Christoffer Högås |
||||||||||||
Bakaxel 330 - när dax för oljebyte
Hej på er! Har en 330 Ci Clubsport 2002 som jag kör 4-6 trackdays per år. Den har gått 23 tusen. Bytte diffolja för en 4-5 år sen. Sist var på Knutstorp och hade svårt med fästet. Börjar då fundera på om det är diffen som inte vill vara med. Vad säger ni? _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||||||||||||
Re: Bakaxel 330 - när dax för oljebyte
Google säger att diffoljan bör bytas efter 3000 mil eller 4 år beroende på vilket som kommer först, så det ser ut att vara dags oavsett om det hjälper eller inte. Funkar det, gräjt. Funkar det inte har du fått det gjort och kan gasa på i 4 år till ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||||||||||
Re:
Nix där sitter ingen bromsad diff på den bilen. Ingen modell från E46 serien har en diffbroms från fabrik förutom M3an. _________________ Alexander Johansson E46 Compact race projekt @: alexus330ti |
||||||||||||
Re:
Kunde du inte beställa alla modellerna med LSD? Eller dog det med E36? _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||||||||
Re:
Ja det försvann med E36 familjen. _________________ Alexander Johansson E46 Compact race projekt @: alexus330ti |
||||||||||||
Re:
M3an har ingen riktig diff, sista riktiga var M3 3,2 E36 _________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006 |
||||||||||||
Re:
Okej om man nu ska vara petig så är det en hybrid men där är lameller i den iaf. Oavsett så bromsar den tillskillnad från övriga e46 familjen som så glatt driver på ett hjul. _________________ Alexander Johansson E46 Compact race projekt @: alexus330ti |
||||||||||||
Re:
Ah, tack - man lär sig något nytt varje dag! _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||||||||
Diffspärr gjorde en återkomst i och med F-serien, då gick det att få en M Performance diff igen. Verkar finnas även på G-serien.
_________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 160, 161, 162 390 besök senaste veckan (706971 totalt) |