Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 217 besök senaste veckan (17111 totalt) |
Inga konstigheter egentligen alls, mer än jäkla massa arbete
![]() När jag lackade huven vart det kass flera ggr. så den är lackad 4ggr. med solid lack. Så ingen klarlack. Detta gör att jag vågat våtslipa den med Norton Black Ice våtslippapper P1500 på flera ställen. Så då blir ju ytan extremt slät, utan apelsinskal. Polermedel är från Tipro lack. https://www.tipro.se/sv/artiklar/fin Har inte mycket att jämföra med, men tycker det är kanonbra ! Köpte flaskan för över 10 år sedan, och funkar kanon fortfarande (Och produkten finns uppenbarligen kvar) Sen efter det är bilen "bara" vaxad för hand med ett Sonax Carnauba vax, är ju busenkelt på helt nypolerad bil. Vaxet innehåller varken silikon eller polermedel. Min röda lack är i utkanten vad jpeg bild komprimeringen klarar, så den ser lite "diffus ut" här. ![]() Kul episod från Vallåkra... "vi" några ägare står och diskuterar hur juryn väljer bilar för prispallen. Och jag sa att det är svårt att jämföra nya och gamla bilar. Så menade en av pallplats killarna att hans bil är 14 år gammal. Då nämnde jag att min lack är 20 år ![]() Han skrattade och sa "Okej, jag förstår poängen" ![]() Vinnaren i BMW klassen vart förövrigt en "ny" BMW M2 som stog i ett fälgföretags monter. Denna 02a är ju roligare / finare, tycker jag men vi är alla olika. 02 kom faktiskt utanför prispallen, liksom jag. ![]() _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 217 besök senaste veckan (17111 totalt) |