Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
193 besök senaste veckan (1070 totalt) |
Westfield FW 2015 - garagetid...
En ny sjua i garaget, den här gången en Westfield FW Zetec. Sålde förra sjuan Augusti 2024, sen dök den här upp på radarn och det var bara att slå till. Bilen togs i trafik 2016 och har endast rullat 280 mil sedan dess, så det här är ett riktigt bra projekt. Specad ganska exakt som vi hade önskat om vi skulle ha en liknande bil i garaget igen. Den här ska justeras mot "fast road, sen blir det garanterat även lite sprint med SVKG. Just nu håller jag på att prova stolar och montera dem, Figgz har vänligt lånat mig stolar. ![]() ![]() _________________ Johan Weinö Westfield FW powered by Ford Zetec |
Då är Sprintcupen 2025 med SVKG genomförd, gav helt klart mersmak.
Placerade mig i mitten av klass A, gick bättre för varje deltävling. Tack till arrangörer, deltagare, fotografer och besökare på Vårgårda Flygfält under säsongen. ![]() Fotograf är "Axly", tack för det Johan Jaurelius. _________________ Johan Weinö Westfield FW powered by Ford Zetec |
Snyggt kört Johan och snygg bilen är!
![]() ![]() Från att komma med en för dig ny bil och bara vara 4 poäng från top 10 i Klass A, det är riktigt bra jobbat! Ska bli kul att se vad du har för idéer och tar dig för med bilen i vinter, för är det något jag vet så är det att du är sjukt bra på att bygga och få det snyggt ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
Klass A är ett getingbo med flera riktigt snabba förare i bra bilar.
Du kapar sekunder varje gång du är med, mycket fin utveckling, topp 10 är definitivt inom räckhåll ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
Säsongen 2025 är över, så nu blir det garagetid och lite justeringar inför 2026.
Stolarna sitter permanent i bilen nu, tack för det Figgz. Är en del småfix som ska snyggas till och förbättras, men framförallt behövs en mappning. När jag har koll på hur jag löser mappning så tas beslut på om det ska göras mer i motorn eller inte. Vem i Göteborgsregionen kan hjälpa mig med mappning av Omex 600? ![]() _________________ Johan Weinö Westfield FW powered by Ford Zetec |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
193 besök senaste veckan (1070 totalt) |