| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
3D-printtråden!
|
<< 1, 2, 3 ... , 23, 24, 25 >> 21 besök idag (45177 totalt) |
|
Re:
Bygger vidare på mina sleeves. Tanken är att kopiera denna lösning dock är denna en alu sleeve
Med min lösning vad tror vi om TPU 95a med 99 walls?
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Jag hade inte ens försökt. Känns dumt att chansa med chassi-bussningar (med livet som insats) eftersom bussningen inte kommer bli homogen som vid gjutning. Men att 3D-printa bussningar till t ex behållaren till servostyrningen på en E90 skulle funka kanon. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||||
|
Tycker mig sett en del som provat printa chassiebussningar, men har inte läst något om hur det gått.
Gjuten är nog svårslagen men livslängden på en sådan är lång. En printad kan man väl anta är kortare men hur mycket? Finns garanterat dom som testat, gäller bara att hitta någon som förmedlat sina erfarenheter offentligt
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
|
Efter allt man sett folk runt om i världen köra med i olika 3D print grupper så hade jag inte varit överdrivet orolig att köra med solidprintade bussningar. Testa och se, det är bara inspektera ofta i början och se om det börjar slita upp sig.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Tack för input!
Läst en del bla i denna gruppen om 3D printade bussningar och om att många kör de framgångsrikt. https://www.facebook.com/groups/5757 Det som oroar mig i detta är toleranserna dvs ska man lägga till eller ta bort någon mm för passformen etc. Jag provar och återkommer, tänker mig om livslängden är kort så printar jag bara en ny. Om den inte är kort som en vecka dvs då blir det kolla på något annat. I mitt fall vad tror ni om sleeva en PU bussning eller ska man gå på att göra en hel TPU bussning istället? Har ju metallhylsan redan så bara bygga runt denna? EDIT: Printar en "solid" nu enbart måttad för metallhylsan dvs ingen sleeve så kan jag jämföra. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Jag kanske är sist på bollen men detta verktyget är verkligen kraftfullt och kommer att använda det mycket för mitt "nya" garage
https://www.tooltrace.ai/ _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Har en flottör i min ATL bensinnivågivare som jag såg börjat mjöla. Ändå lite imponerande att man inte kan tillverka sånt bättre. Sväller gör den också och fastnar i röret.
Ganska enkel i formen - hur är det med att printa prylar som skall dränkas i bensin? Finns det några material som håller bra? |
||||||
|
Re:
Testade pla, petg, abs cf, tpu, pcblend, pc blend cf i bensin i 6 månader, endast abs svällde och blev som gummi, dom andra verkade opåverkade. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Bra fråga, minns inte om jag hade nåt specifikt projekt, eller bara ville veta hur materialen hag råkade ha hemma funkar i bensin för framtida projekt. Vet inte hur varmt det blir i tanken, petg borde kanske funka. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Hej,
Detta kanske inte helt passar in här men jag frågar ändå. Har ritat upp två bromsoksadaptrar i Fusion 360 som jag vill ha fräst i alu, var gör man detta smidigast? Sett några sidor på nätet men dom kräver produktionsritning, vilket jag inte har... Tanken är att det ska vara i 6061 eller 7075 och de måste tyvärr fräsas ut. Var gör man detta? Såg att PCBway hade och man kunde göra det utan produktionsritning, men jag stöttar gärna företag i Sverige. Finns inte de så får det bli PCBway, någon som testat detta?
//Jim Lundgren _________________ Jim Lundgren |
||||||
|
Re:
https://www.avikeneng.com/ gör ju en del bilgrejer, finns en del på deras instagaram som inspiration, ingen aning om hur dyra dom är dock. Mina okadaptrar fräste jag ut hos PCBway i stål, förnicklat, blev väldigt bra och väldigt rimliga priser, räcker med stepfilen, jag hade en ritning med för att göra gängade hål annars inga direkta mått på den. Men såklart trevligt om det går att göra lokalt _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Re:
Hej, Ska kolla, men en Fråga om PCBway. Hur mycket skilde priser från när du la in STEP filen till du fick produkten? För enligt mig va de jävligt billigt när jag la in step filen. 216 dollar för två plus tull/moms, vilket låter jäkligt billigt
//Jim Lundgren _________________ Jim Lundgren |
||||||
|
Re:
Priset var nära den första siffran med nån liten korrigering, det tillkom några usd i bank fee, och frakten kan vara dyr typ 20-50usd. Senast jag beställde en 3d printad aluminumbracket så valde jag deras billigaste "noname" fraktalternativ för 19usd, gick på några dagar bara, så det kör jag nog igen nästa gång, speciellt om man beställer smågrejer så blir frakten annars en rätt stor andel av hela kostnaden. Vet inte om alla får det, men det går att få 5usd rabatt om man går via nåns rekommendation, så får jag också en liten del
https://pcbway.com/g/WUdwpH _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Här är dom, något offtopic, men det printades iaf ut många prototyper innan jag vågade beställa
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Re:
Kan du göra en sumering? Är dessa frästa eller 3d printade och vart är dom frästa eller printade? Vad är det för något? Mvh, Per
_________________ Per Axblom |
||||||
|
Re:
Lägg upp en bild på vad det är du behöver fräst. Kan du nöja dig med 6082 så kan jag eventuellt hjälpa dig, lite beroende på hur många uppspänningar det är.
Eller PMa om du inte vill spamma mer i printtråden |
||||||
|
Re:
Ett par inlägg upp i diskussionen nämner jag bromsoksadaptrar gjorda av PCBWay frästa i stål och förnicklade, det är dessa. Funkar bra fortfarande, testade på bana nu också med gott resultat
||||||
|
Eksosmanifold deler printet i 316 rustfri.
Bestilt via craftcloud3d.com sammen med 3d printet innsugsmanifold printet i aluminium
Begge deler egendesignet 😊👍🏻 _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
3D-printtråden!
|
<< 1, 2, 3 ... , 23, 24, 25 >> 21 besök idag (45177 totalt) |