| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Madzarski-Ferrari
|
3182 besök totalt |
|
oj! Här känner jag mig manad att gripa in och sortera i den tjeckoslovakiska modellfloran en aning. Ursprungsmaterialet till spektaklet ovan är en Skoda 110 R Coupé, tillverkad mellan 1970 och 1980. Den hade en aluminiumsnurra på 1107 cc och 62 hästar i baken. Tävlingsversionen hette mycket riktigt 130 RS - byggd i några få tiotal, laddad med 1289 cc och 140 hästar/8500 rpm.
Fabriken byggde även en del riviga prototyper, bl a en riktigt salt 2000 MI Special med insprutning och 238 hästar. Själv styr jag förnöjt en 130 Rapid av årsmodell 1985, dvs den gula varianten på bilderna fast i standardskick. Min är dock läckert ljusbrun! /Claes _________________ Claes Ljungqvist |
||
Sen så påminner dessutom frammrutans form om en 911, liksom taklinjen bak. Jag trodde ett tag att det var en *förädlad* 911
|
||
|
Detta måste vara någon form av världsrekord i osmaklig överstyling (jag kom inte på någon annan formulering
)!
om denna bil sätter normen / ribbhöjden i denna klass så gissar jag att det kommer dröja lääääänge innan något annat objekt petar ner den från tronen!
_________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||
![]() |
Bilder o videos
Madzarski-Ferrari
|
3182 besök totalt |