| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Westfield V6 2008
|
58 besök senaste veckan (1519 totalt) |
|
Auktion, avslutades 11 Feb 11:0?: https://bilwebauctions.se/februariau Biltråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Aktuell spec:
Tidigare motor: Ford Duratec V6, 2.5 l, 170 hp (Ford Cougar) Insug: Trattar i plenum (prototyp i marinplywood och aluminium), 3" spjäll (ombyggt Jaguarspjäll) Avgas: 3-1 extraktorrör + Raka Rör "Special" på var sida, fullflödes slutdämpare med dubbla utblås i mitten bak Motorstyrning: MegaSquirt + EDIS6 Låda: Honda S2000, 6-växlad + egen växelspak Svänghjul: SPEC aluminium med egentillverkad adapterring med stödlager Koppling: SPEC Stage 3 ("cerametallic"; fjädrat nav) + tryckplatta i lättviktsutförande + lågprofil slavcylinder med SAAB-lager Kardan: ombyggd Sierra-kardan med CV-knut (samma typ som på drivaxlarna) mot lådan Diff: Sierra 7.5", 3.36:1 Ram: Nya Westfield SEiW (ersätter SEiW och SEiGHT) Bakvagn: Dubbla länkarmar, GAZ-dämpare Framvagn: Dubbla platta länkarmar, spindlar + nav i alu, korta styrarmar, justerbar hämmare (invändig med pushrods och rockers), GAZ-dämpare Styrning: Kuggstång, 2.2 varv med stumma aluminiumfästen, ratt med snap-off-nav Bromsar: Skivor bak, ventilerade skivor fram, bromsvåg Kaross: Huv med V8-scoop, vindavvisare, halvdörrar och "baklucka" i kolfiber Färg: British racing green med detaljer i svart, kolfiber, rostfritt stål och aluminium Inredning: Rå aluminium, lite mattsvart lack och ett par gummimattor Instrument: Custom; Mini-ITX-dator + lysdioder + TFT-skärm Fälgar: Minilite Classic 13x7" ET0, guld Däck: Yokohama Advan A048 205/60 Vikt: Ca 740 kg (54% på bakaxeln) med full tank och förare _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
Re:
Nu har väl spekulanterna mest presenterat sig, och fiskat lite efter reservationspriset. Imorrn kl 11 går den "riktiga" budgivningen igång, och fortgår tills budgivarna lugnat ner sig - så lite högre bud hoppas vi på... Men, jag har ju "gratis" garageplats tillsvidare, så du måste kanske inte hämta den omedelbart i så fall.
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
Re:
Då bjuder jag över dig
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||
|
Satt du som naglad vid skärmen och stirrade på de sista inkommande buden innan tidsfristen gick ut?
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||
|
Re:
Tur att jag satt i en WS klockan 11.
----------------------------- Någon gjorde ett bra inköp. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
58 besök senaste veckan (1519 totalt) |