| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Porsche 924 Turbo "Club Sport"
|
105 besök senaste veckan (1760 totalt) |
|
Innan mitt köp av bilen gick den Roadsport C i MGCCs klubbtävlingar. Efter att jag köpte den har den gått en MGCC tävling och i övrigt har jag använt den för banträffar och gatkörning. Senaste åren har den pga tidsbrist stått i garaget betydligt mer än vad den borde, men i våras gjorde jag ett ryck och fick den besiktad (31:a maj 2025). Finns såklart skavanker och saker man skulle vilja åtgärda, någon mätare som inte funkar etc. Men den gick som nämnt igenom besiktningen och gick bra de få gånger jag körde den i somras. Bilder ovan är från blandade år, den nedersta är från i somras. Nedan en sammanställning av det tekniska Årgångar och datum inom parantes anger installationsdatum. Motor (1996): Renovering motor + ny koppling, vintern 1996. -Komplett packningssats -4 st nya avgasventiler -Balansering -Nya styrningar -3 nya lyftare + ny kamaxel (standard) Bottendel uppmätt, visade sig vara ok. Efter toppras, byte/renovering av topp vintern 2006 (om jag minns rätt). Lambdamätare och knacksensor för att övervaka måendet. Motorn är standard 170 hk med original laddtryck (0.7 bar). Framvagn: Bilstein Sport dämpare Faulkner fjädrar 700lb/in (2,25"x8"). Ca 4ggr hårdare än standard. (2001) Gängad hylsa svetsad på fjäderbenet för enkel höjdjustering.(2001) Röda polyuretanbussningar (2001) Standard krängningshämmare 23 mm Camber -2.5 Sänkt ca 30 mm. Bakvagn: Gula Koni dämpare 911 turbons 28 mm torsionsfjädrar (kortade torn på svärd för att passa) Polyuretanbussningar Krängningshämmare bortplockad, för att hålla hjulen i gatan när det går fort. Camber -2 Sänkt ca 30 mm Bromsar: Standard skivor och ok (Nya skivor och oken renoverade 2018) Belägg: Ferodo DS2000 fram och standard bak Stålomspunna bromsslangar (2002) Interiör: Stolar Sparco Corsa (2002), för både förare och passagerare Sparco 4-punkts 3" bälten, blå till föraren Snapoff med Sparco mockaratt och vardagsratt(2002) Tar 2 sekunder att byta. Sparco aluminium växelsspaksknopp (2002) Dold spolarbehållare på 1.5 liter (2004) Störtbågen är i det grövre utförandet. (1996) Diverse extra mätare (laddtryck, knacksensor, lambda, bränsletryck) Larm, Defa Exteriör: Silvermetallic med patina Svart motorhuv i glasfiber (som behöver svärtas, funkat bra med vinylglas tidigare) (2004) originalspoiler Taklucka (eftermarknads i glas) Bakrutetorkare borttagen Hjul ATS (Cookie cutters) 7x15" för bankörningen, med slitna Toyo R888. ATS (Cookie cutters) 7x15" med orunda gatdäck. Original 924 Turbo 15" med rallydäck för iskörning. Remotec A 8x16" för finåka (slut sommardäck) , som tydligen på Ebay säljs för typ 15 000kr Original 924 Turbo 15" med ok vinterdäck Eventuellt någon mer omgång av något också som jag inte minns nu. Vikt 1190kg fulltankad och med 90kg förare. Bästa tid jag klockat på hemmabanan Sviestad: 1:07.87 Massvis med delar i varierande skick finns också, både smått och stort, hur mycket och vad som ingår kan diskuteras och hänger förstås på slutpriset. Prisidé 119 931kr - förhandlingsbart, beroende på medföljande delar osv Första kontakt via PM eller mail. |
|
Ett kap ! Hoppas du hittar någon köpare som kan ta den vidare., skulle vara perfekt för timeattacks instegsklass tex.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
|
|
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
105 besök senaste veckan (1760 totalt) |