Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1167 besök totalt |
Trasiga Polyurethan bussningar?
Brukar Polyurethan bussningar gå sönder ofta? Förra säsongen pajja 2st, och till i år så bytte jag till Powerflex i tron att de skulle hålla bättre..... Men icke såg nyss att nr2 för säsongen hade pajjat... ![]() Är det bara mig det strular för eller....? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Re: Trasiga Polyurethan bussningar?
Vad är det som "pajjar"? Powerflex / superflex vilka är det som är lila? _________________ Daniel Steiner |
||||
Powerflex är lila. De spricker upp på diverse håll, lite olika varje gång.... ![]() En bild från förra året: ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jo, det stämmer. Har ni trasiga Powerflex skicka ett mail till England och be om nya. _________________ bmw bmwsson |
||||
Dom sitter inte nära värmekällor? Har en känsla att dom inte tål för mycket värme. Den som sprack för mig satt ganska nära grenröret. Sen får dom inte sitta alldeles för tajt heller, då spricker dom av trycket. Det kan vara lite si och så med passformen. Ibland lite löst och ibland tajt som tusan. _________________ bmw bmwsson |
||||
De sitter inte i närheten av något varmt. Kan det bero på att min bil kränger ganska mkt? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Kan det kanske vara men det är ju det dom är gjorde för tycker man. Jag har inte haft problem med mina powerflex. De har väl gått strax 2 år. _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1167 besök totalt |