| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring
|
847 besök senaste veckan (22310 totalt) |
|
Re:
Det spelar en jävla roll. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Hmm, det låter upplagt för stridigheter som slutar i att ingen kan använda banan...
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Om man läser årsredovisningen 241231 i Drivefast Sweden AB ser man att det då redan inletts rättsprocess mot någon tidigare medlem av styrelsen. Går ju att beställa ut handlingar i den rättsprocessen och se om det finns kopplingar till shit-showen som nu spelas upp. Vem vågar betala i förskott för ett trackday-event på GR 2026? _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
Alec kommer bara hitta en ny person som är villig att stå som ägare till ett nytt driftsbolag för att sedan driva det i några år och försätta det i konkurs för att slippa betala fordringsägare. Behövs bara en person som är villig att göra en konkurs i utbyte mot något (läs pengar) och efter konkursen inte har något emot att inte äga något personligen, men det går ju att kringgå om man är kreativ och har personer i sin närhet som man litar på.
_________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||
|
Re:
Om jag vore leverantör till nästa "driftsbolag" skulle jag begära förskott eller ett personligt borgensåtagande för företagets skuld. Men under tiden får man ta fram pop-cornen och avnjuta spektaklet som tydligen ska avhandlas i sociala forum. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
Re:
Det vore ju det bästa, risken är väl att nästa person som kommer "driva" bolaget kommer anlita andra leverantörer än de tidigare och på ytan kommer det se och vara legit, ett tag iallafall. Finns det inte heller någon insyn i hur tidigare driftsbolag har skötts syns ingen koppling till Alec heller. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||
|
Re:
Grundläggande att kontrollera vem man gör affärer med, och konkurserna är offentlig handling för vem som helst att läsa. Är man dum får ofta plånboken ta stryk. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
|
||||
|
Re:
Självklart. Det jag menade var att det alltid kommer vara en ny ägare i driftbolaget som inte har några kopplingar till Alec eller tidigare ägare av driftbolaget, på pappret åtminstone. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||
|
Re:
Det är inte så enkelt att gömma sig /samtidigt kontrollera ett AB efter det krav på registrering av verklig huvudman infördes. Tillgång (exempel en nyttjanderätt i form av ett värdefullt anläggningsarrende) som kort tid före en konkurs överlåts till närstående kan återvinnas in i kk-boet. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
Re:
Jag tror vi pratar förbi varandra nu. Det är iallafall ett tillvägagångssätt jag har sett användas flera gånger utan att personen bakom blir lidande, men det är i bästa fall en gråzon så jag tänker lämna det där. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||
|
av en slump så fick jag nys av denna handling på en länk
Tvisten som Alec har med skattemyndigheten och ett beslut 25/10-2025 Ganska i intressant läsning , dock så saknas år 24/25 det man kan tolka av det hela är att skattemyndigheten inte tagit med skattetillägg , det är ca 40% påslag på totala summan . Jag misstänker eftersom det inte nämns så har säkert en åklagare blivit inkopplad och det kanske dyker upp i något annat mål som är relevant som rör Gotland ring? som kanske handlar om ekonomisk brottslighet? https://0x0.st/P2NS.pdf
Verkar ingen vidare stabil entreprenör att bedriva banan sen så finns det vist en sammanfattning om aktuella läget vad som sker jsut nu https://carup.se/strid-om-ratten-til _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
|
||||
|
Re:
Ja vi talar nog om olika fall. Men efter 26 år med inkasso och att försätta bolag i konkurs/jaga slarviga ställföreträdare har jag lite förstahandserfarenhet från området. Visst kan du sätta in en alkad utblottad målvakt som ledamot men du vill nog inte skriva över ditt aktieinnehav till målvakten. Hursomhelst hoppas jag verkligen Sveriges bästa motorbana får en stabil och framåtblickande ny ägare. Gärna någon som bygger en bro till öijn så man slipper anlita Gotlandsbolagets tjänster. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Ja, undrar om det blir nån körning där i år... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
_________________ Filip Nygren |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring
|
847 besök senaste veckan (22310 totalt) |