| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Rejsa.nu Säsong 5 - XLMS
|
6 besök senaste veckan (7691 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||
Det är ju gamla grejer, dom har vi kört sen dom kom ut,o dom fungerar bra _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||||||||||||||||||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
tanke som slog mig, fast det beror på hur många vi blir...
går det inte att mixa klasser?
så om vi e typ 14pers så kan man köra alla 4klasser eller hur man delar upp det, skulle ju göra spelet mkt roligare
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||||||||||||||||||
|
Det är en tanke som slog mig också för ett tag sedan....Jag körde ett AI-race med SCC för ett tag sedan på LeMans och då var vi 20 bilar i olika klasser...skitkul faktiskt!!!
Vi får se...det beror ju på hur många vi blir!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag har med haft dom tankarna för om man kör race offline med alla klasser så är det skitkul.men då måste väl poängen räknas klassvis,blir det inte svårt att hålla isär det,Men kul vore det helt klart
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||||||||||||||||||
|
jo visst är det klassvis poäng
eller så kan man ha 6p för 1:a plats i sin klass 4p för 2:a och 2p för 3:e sen räknar man ihop allas poäng i en klump.. (med regel minst 3bilar för att köra en klass..) så man inte är ensam och halkar runt i tex 675 klassen..
nu var det bara ett exempel med poängen men man ja ju kunna få typ 1p för slutfört race oxå osv.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||||||||||||||||||
|
Efter testande i natt och nu på morgonen så beslutar jag mig i alla fall tills nya datorn kommer att hoppa av säsong 5.Det laggar för mycket och jag tänker inte lägga ner jobb på avinstallation och installation i gammel burken.I min nuvarande burk så funkar SCC bättre än XLMS och det är nästan samma pysslande att få in banor.Skiljer sig på en punkt och den är att man måste dela upp banorna i SCC men har man gjort det en gång så är det inga problem.Dom 3 banmapparna som man laddar ner till XLMS måste man ändra i så det går att köra dom i alla fall.Sen undrar jag om det varit någon form av röstning om vilken mod som skulle köras och har det varit en sån så har jag tyvärr missat den röstningen.Mvh Schumi.
|
||||||||||||||||||||||||
|
En röstning går väl att fixa lite snabbt För det måste vara roligare att köra ett spel som fungerar för alla o dom flesta gillar.
För mej fungerar 675 + 900 bilarna kanon,Sämre med GT + GTR, det skiljer från 1 07 2 till 1 26 3 mellan dom 4 a klasserna på Road Atlanta lol _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Rejsa.nu Säsong 5 - XLMS
|
6 besök senaste veckan (7691 totalt) |