| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring
|
18 besök idag (27140 totalt) |
|
Re:
Nej, det är nog bäst att avvakta och se vad som händer. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
|
Re:
Precis, resa till Gotland kräver ju lite planering och ganska mycket pengar. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Ställer frågan här efter som de är väll det närmaste alternativet.. Hur hittar men "track days" på Rudskogen? Deras kalender har en del att önska som tex länkar mm... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re:
klart man åker till öhn.. Redan 3 resor planerade i närtid.... fast inte till ringen
_________________ Michael Thulesius |
||||
|
saxat ur fb sidan "Force Majeure och externa störningar
Advantage Group (innehavaren av nyttjanderätten för hela området där även motorbanan ligger) ansvarar inte för inställda eller förändrade arrangemang till följd av omständigheter utanför bolagets kontroll, inklusive men inte begränsat till säkerhetsrisker, obehöriga ingrepp på området eller andra externa störningar." _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
|
_________________ Henrik Troeng |
||||
|
Re:
"- Det slutade med ett antal anmälningar om skadegörelse, ofredande, misshandel, och försök till misshandel" Skratta eller gråta? _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
|
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Det blir ju väldigt konstigt när Advantage Group (Alec) skriver inlägg på en FB sida som är kopplad till företaget som gått i konkurs, och hänvisar till "våra kunder och vår personal", "samma team som drivit verksamheten", "står redo att återuppta arbetet"...
Advantage Group har inga anställda, de bör ju ha varit anställda i det konkursade bolaget? Likaså kunderna lär vara kunder till fd driftbolaget. Dessutom ingick ju banorna och byggnaderna mm i konkursboet som såldes till de nya ägarna. Så att Advantage Group, eller nystartat företag, ska kunna arrangera trackdays med start denna helg ser väldigt osannolikt ut. Det enda Advantage Group möjligen har som fördel är arrendet, men hur och när det avtalet sades upp med konkursbolaget lär ifrågasättas i stämningen. Jag gissar att det här kommer lösas ut i rätten, men det kommer ta tid innan man kommer kunna köra på banan igen. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Alec utvandrade från Sverige 2025, hans fru är skriven på deras tidigare address i Snäck.
Underskottet i förra bolaget lär vara löner etc till Alec och frun. Utan denna "inkomst" tror jag inte Alec blir långlivad i Sverige. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Kollar man upp vad bankgiro går till så dyker GR RACING & SPORTING CLUB upp som inte har F-skatt,moms eller Arbetsgivaravgift registrerat, så ytterligare ett bolag dyker upp , vilken röra allt blivit , såg bilder i går att det stod bla en dumper parkerad på sydslingan , betong fundament på andra delar av banan , är allt detta bortaget nu? vem fan vågar köpa något medlemskap eller årskort nu, känns ju som värsta scamen nu , och om nu Alec har rätt hur kommer det sig att inlägg och ifrågasättanden tas bort omg, och personer blir bannade . Hoppas detta kommer avgöras i Tingrätten inom snar tid så man vet vad som händer och vem som ansvarar för Gotland Ring finns det någon som kan lägga upp det senaste från Gotland Allehanda o låst artikel? _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
|
||||
|
Re:
Gulligt sätt att formulera det. Vad det egentligen står är att Alec vet om att han tar betalt för event som han vet inte kommer kunna äga rum samtidigt som han frånsäger sig allt ansvar och kommer behålla pengarna.
_________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||||
|
Re:
Ja, närmare bedrägeri än så kommer man nog inte. Men, varje gång jag vart där så har det varit helt jäkla dött, är bara typ klubb träffar och event som folk åker på där? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Det är många faktorer som gör att det inte utvecklats till en "mysig" motorbana. Att ön bara är öppen 8 veckor per är är i mina ögon grundläggande. |
||||
|
Re:
Jag har inte väntat mig nånting, bara konstaterar att det finns ingen som helst möjlighet för Alec att driva detta med vinst baserat på folk som bara droppar in... _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Man kan inte jämföra den vanliga turistsäsongen med Gotland Rings verksamhet. Jag har bott på ön i 15 år nu och har fortfarande svårt att fatta att turistsäsongen är så kort. Vi har en liten stugby ett par km från banan och har försökt förlänga säsongen med bl a havsöringsfiskare och besökare på banan. Det har väl funkat hyfsat en del år. Men det är ändå från början av juli till mitten av augusti som gäller... Jag har haft ganska mycket med banan och Alec att göra och att det nu är en jättekonflikt runt Gotland Ring gynnar ingen men jag kan väl säga så här, utan att vara partisk, det hade varit bra med nån annan som driver verksamheten. Det konstaterade jag redan för 15 år sen... _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
|
Min poäng är att det är svårt att driva en evenemangliknande verksamhet när 2/3 av servicefunktionerna (på hela ön verkar det som) är stängda utanför säsong.
Det finns ju normalt intresse för boende, soppa, livsmedel, sophämtning etc etc. Den enda service som finns på plats är ju EL och VA, om man lyckas betala för access. Kanske finns det dasspapper numera? Om nån kan få ekonomi i enbart dagsländeaktiviteter så kanske.
|
||||
|
Re:
Det hade inte krävts mycket för att göra upplevelsen på GR x5 bättre 😅😅😅 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Varför tror du att jag har skrivit att det vore bra om nån annan driver anläggningen.... Vad gäller det övriga med servicefunktioner m.m. Tro det eller ej, men vi har ett fungerande samhälle på ön, även utanför turistsäsongen. Erik, du har helt rätt, det krävs inte mycket alls för att det skulle bli en bra upplevelse på banan! _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring
|
18 besök idag (27140 totalt) |