| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 343 -83 "R"emjohan race till gata Edt
|
87 besök idag (10048 totalt) |
|
Re:
Där du har bilen var det väl senast män i uniform vid tiden för slaget vid Ratan? :-D _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Dagens hjärnsläpp och grubbel. Jag saknar ju topplagringar (inte mitt "fel" utan vsr så när jag köpte).
Hittade i en bra o ha låda som jag inte har en aning om när och om jag köpt den eller hur de dök upp
Men vilken väg är upp och viss ska de monteras under fjädertornet eller funkar båda hållen .
Hjälp tack
Jag tror själv att bild 2 är neråt och underifrån. Vet inte om de passar men tror de ryms. Over and out // Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) Hopplös på att använda det som blir färdigbyggt. |
||
|
Normalt sett så hålls lagret av en låsring på ena sidan, och på andra sidan "bottnar" det i själva hållaren. Eftersom bilens vikt ska vila på lagringen, så vill man ha låsringen nedåt och normalt sett monterar man själva hela topplagret underifrån i fjädertornet (så inte bilen "hänger" på skruvarna som håller den mot tornet).
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 343 -83 "R"emjohan race till gata Edt
|
87 besök idag (10048 totalt) |