| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman 987 '08
|
156 besök idag (2584 totalt) |
|
Re:
Tack så mkt!.. ska kika i helgen när det lugnat sig här och jag får lite garagetid 😅 _________________ Andreas Lindkvist - Tidigare: Compound-konverterad NB-miata Nu: Porsche Cayman |
||
|
Idag blev det dags för en provtur..
Bilen känns väldigt mycket bättre nu när den fått lite kärlek. Gasresponsen är riktigt bra jämfört med innan, även i mest agressiva settingen (som internet klagar på är för agressivt) men fortf. inte lika hetsig och ettrig som miatan var i sin gasrespons.. sen blev ögonmåtts-inställningen rätt bra så bilen varken vandrar eller beter sig konstigt.. så jag kommer nog kunna köra den till en hjulinställningsverkstad såhär iaf.. höjden på dämparna nu är väldigt trivsam, inget skrap eller sicksackande över gupp längre, den är mjuk men inte svajjig.. verkar helt klart lovande!.. och inget mer klonkande när man kör över gupp och sånt (sannolikt inre styrstagen).. Spaken behöve en liten justering så att mönstret hamnar lite mer ifrån mig, åt höger men själva känslan i lägena och slaglängden känns väldigt bra.. Änsålänge succcé..
ska hissa upp nu och se för det var något som rörde sig när jag gjorde en launch.. något som satte sig.. så ska gå över allt igen och dubbelkolla så allt är åtdraget eller om jag kan se något som flyttat på sig..
Bilen har verkligen vaknat till liv.. från sävlig och ganska trött till pigg och vill iväg hela tiden.. hornen växte ut snabbt, bara på den här korta lilla shakedown-turen! avgaset är som det är .. över 3000 så låter det gött som fasen dock.. så man får väl leva med lite resonans ett tag till.. _________________ Andreas Lindkvist - Tidigare: Compound-konverterad NB-miata Nu: Porsche Cayman |
||
|
Kul att läsa om dina modifieringar! Det är roliga bilar direkt ur lådan men svarar bra på lite småtweaks, och jag är fortfarande imponerad över hur kul den är att kasta runt i konbana eller på småvägar, jag gick också från Miata NB och visst var den lättare och mer "direkt" men Caymanen känns sällan "tung"
Vad har du gjort eller köpt för att ändra gasresponsen, för den äv väl elektronisk?
/C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman 987 '08
|
156 besök idag (2584 totalt) |