| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Eftersnack
2026-06-03 SVKG Sprint #3 Vårgårda
|
159 besök totalt |
|
Äntligen var det dags igen! SVKG Sprint går in i halvtid för säsongen.
Sol, regn, blåst eller hagel? Vem vet vad som väntar! Men nog stod det 40 körsugna deltagare och lyssnade på när vi satte förväntan och regler inför kvällen! Som alltid roligt med nya deltagare och även denna gång var det några personer som aldrig hade kört konbana med SVKG innan som kom och testade på för att inse att det är svårt att ha roligare än såhär! Typiskt nog kom en skrämmande regnskur att börja med, men den slutade snabbt och efter en timme så var det torrt! Gårdagen i siffror: Antal deltagare : 40 i sprint samt 2 i Regularity Antal officiella målgångar: 265 Snittid: 87,28s Total körtid: 6h 25min 29s Så med detta vill jag bara bjuda på lite foton från kvällen och dra igång eftersnacket! Vem var snabbare än Sprint #2? Vem hade fått till det med extra bra däck och hur skall det gå i totalen?
Starten går! Anders Jansa laddar iväg med sin Caterham som har rullat flitigt på banor och runtom i Europa (!) i många år. Snabb är den med!
Strigård i sin Caterham CSR laddar på i vätan
Carl laddar på med extra snabba däck dagen till ära
Vänta nu, brukar en sån spinna loss så det ryker? Självklart, det sitter ju en MC motor under huven!
Christian i sin E30 håller fanan högt med snygg körning
Chriss laddar med MR2
Luras inte av bilden, tro inte att det går långsamt! Andreas rattar runt sin 'Cuda på tider som får Miator att rygga tillbaka
Pers Porsche är ruskigt planterad, 450hk och awd var inte till nackdel igår heller
Jag själv letar grepp med Exigen, verkar ändå som den fått lite sidogrepp och drar iväg
En krigare väntar på nästa byte - alltså runda! Alla foton ovan är tagna av Daniel Strigård _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||
|
Re: 2026-06-03 SVKG Sprint #3 Vårgårda
Däcken kan säkert bli snabba men igår var de mest snabba i sidled...... måste helt klart och enkelt lära mig hur jag skrubbar in ett par nya Nankang AR 1:or på bästa sätt?! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
|
SVKG SPRINT CUP 2026
Resultat och total poängställning efter sprint 3 på Vårgårda 3/6 är nu publicerade på hemsidan. https://svkg.se/racing/sprintrace/re Skulle ni hitta något fel i tiderna eller om något verkar konstigt, hör bara av er till mig då jag har komplett datalogg över alla tider (Tack Chriss för det! ) samt tidtagningsark i original.
Redundans inkl datorlogg, då vet man att det inte är på liv och död - utan värre!
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||
![]() |
Eftersnack
|
159 besök totalt |