Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Skoda Octavia 1.8t 4x4 aka "Syskonbilen"
<<   1, 2, 3, 4
249 besök senaste veckan (8596 totalt)
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5750


Trådstartare
Re:

Mange K skrev:
robber skrev:
Björn Davidsson skrev:
?? Blev inget åka idag?


Nej 4e gången som den slänger in handduken inför en bankörning. Denna gång kom jag dock fram till banan men precis ca 2min innan jag anlände så tänds motorlampan.


Marinerar i garaget tills orken kommer tillbaka


motorlampa e ju standard på VAG bilar, de e bara å köra


Jo originalfeature

Var andra 02sensorn som spökade. Nollade hemma och bilen går som normalt igen.
Dumt att jag glömde ta med läsaren till Lunda för nu funkar allt, verkar ha fått någon hicka eller något.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera 1
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5750


Trådstartare
5e gången gillt!?


Igår vid 13tiden så hörde min vän Benny av sig och tyckte vi skulle köra på Eskilstuna Track & resort så bokade vi och anlände vid 17ish.

Trevlig anläggning, aldrig varit där tidigare.

Började bra med motorlampa men var lambdazonden igen som busade så släckte bara lampan så fungerade allt som det skulle (tog med OBD läsare denna gång, lärdom sedan förra gången)

Ut på banan bilen känns riktigt bra och bromsarna pallade med hinner några varv tills höger drivaxel kastade in handduken och det blir att åka med Bennys bil några varv.

Nu är båda främre drivaxlarna beställda och borde hinna komma till helgen, kanske blir det ett återbesök nästa måndag.

Bennys bil är en av syskonbilarna då det är "sammabil" med annat skal.




Framtidsplaner

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Skoda Octavia 1.8t 4x4 aka "Syskonbilen"
<<   1, 2, 3, 4
249 besök senaste veckan (8596 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande