Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1-serie 2010
<<   1, 2, 3 ... 18, 19, 20
186 besök idag (67348 totalt)
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

BMW-DJ skrev:
Hur ser vattentempen ut?
I klassisk BMW Ecu är det hög vattentemp som reglerar om effekten dras ner om jag minns rätt. Vattentempen brukarna röra sig betydligt fortare än oljetemp så en hög temperaturspik efter långa rakan skulle kunna uppstå och då backar motorn när du ska på gas ur kurva ett.

Hej David
Vattentempen är stabil thumbs up

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Lite småfix idag thumbs up

Infästningen av växelspaken i originalplåten var för vek, den tunna plåten flexade lite i framkant. Så jag klippte till en bit alu-plåt och gjorde en adapter. Nu är det stabilt!

En USB anslutning är också installerad till höger om Dash:en. 32Gb skall ge ca 32h loggning
Hårdvaromässigt är det nu klart i ECU:n, nästa steg blir till att lista ut hur jag får till all loggning jag vill ha från allt som är anslutet till ECU:n, samt hur jag får med data från Canbus, tex från växellådan, GPS och på sikt ABS och kraftmodul.

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Lagt en del timmar på att gå genom ECU mappen och alla inställningar.

Dessa triggar i nuläget "check engine" lampa:

Dessa triggar "protection" med fuel cut som resultat. Lamdba guard är inte aktiverat, men däremot misstänkter jag starkt att det är duty cycle som spökar eftersom vi åker väldigt nära 95%. Tror inte vi kan få till bättre railtryck, insprutningsfönster eller bränslekapacitet då systemet ger vad det orkar med original grejer.

Loggningen funkar fint vid första testet, 174 loggade positioner, 80% av kapaciteten ifall jag vill lägga till något mer sedan. Min egenbyggda AI agent som varit en trogen kompis i garaget under hela bygget är otroligt effektiv. In med konfigureringsfilen för logg-sektionen från EMU Pro klienten till AI kompisen, och ut kom (efter mycket tänkande) en i det närmsta perfekt logg-mapp redo att exporteras in i EMU Pro mjukvaran.

Jag byggde också lite nya menyer till Dash:en, bland annat denna för enklare sensor översikt men även en för varvtidsloggning med predictive lap och sektorer samt en till kraftdelen som övervakar alla 16 ström utgångarna.

Här sen Apr 2005

Trådstartare
4 deltävlingar, kval och lite träning har gett lite mer data. Dags att testa lite andra hjulvinklar

En andra E82 racebil kom också på besök, den ställde i in av bara farten! Hoppas den blir snabb på Mantorp thumbs up

BMW 1-serie 2010
<<   1, 2, 3 ... 18, 19, 20
186 besök idag (67348 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande