Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
MGB GT Mk I 1967 - Registreringsbesiktigad och godkänd!
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13
601 besök idag (93383 totalt)
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Ellac skrev:
Grattis till fint bygge Mats, såg den igår i Borgeby. Gillar allt, stuket, färgen, patinan, fälgarna och motorbygget!

Calle

Tack! Var du där med någon av dina bilar så missade jag dessvärre det...

Tog en bild precis innan jag körde hem.

MGB GT 1967
Citera 4
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
När jag tog över bilen 2014 så satte jag tidigt upp som mål att jag ville att den skulle kunna ersätta den MX-5 jag hade och körde lite trackdays med och det är grunden till att receptet har sett ut som det gjort. Denna säsongen har milstolparna betats av en efter en (köra för egen maskin, mappning, registrering) och när MSCC hade del 4 i årets klubbmästerskap på Ljungbyheds Motorbana 25/7 så passade jag på att köra trackday också! ✅

Det var 12 år sedan jag körde på bana senast och första gången med denna bilen så det gick inte speciellt fort, men bilen fick mycket väl godkänt (medan föraren med viss tvekan precis undvek betyget underkänd). Det blev bara två pass efter att jag upptäckte att det var något som läckte vid pedalstället, och min killgissning (har faktiskt inte undersökt det mer noga) är att huvudbromscylindern läcker lite när man bromsar riktigt hårt upprepade gånger. Vid vanlig gatkörning är det inget problem och det har inte läckt igen efteråt.

Fick några positiva kommentarer om bilen under dagen, men jag verkar inte ha fastnat på bild på banan så ni får lita på mitt ord.

MGB GT 1967
Citera 3
Peter Svelenius
Oskarström
Här sen Jan 2006

Jag hade liknande läcka på min GT och det var mycket riktigt huvudbromscylindern. Men min slutade inte läcka när det väl satt igång. Den hade korroderat i loppet. Fattar inte hur den hållit tätt

Ducati Monster 797 (såld)
Mazda MX-5 ND 2,0 Sport -17
Citera
Våra race- och banåkarbilar
MGB GT Mk I 1967 - Registreringsbesiktigad och godkänd!
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13
601 besök idag (93383 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande