| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Lite bekymmer med min Racebox Mini
|
24 besök idag (1075 totalt) |
|
Tjenare Testade min Racebox Mini för första gången igår på Sturup och hade lite bekymmer. Den loggade inte alla varven och Racebox-appen kraschade en gång när jag vara färdig och ville avsluta sessionen, jag såg snabbaste varvet i telefonen innan Racebox-appen kraschade och efter omstart så var inte det varvet med (och det saknades även 6-7 varv från den sessionen). Körde väl ca 6 pass och alla var struliga med att alla varv inte registrerades (eller åtminstone blev sparade så jag kunde se dom sen efter avslutat pass). Är detta ett välkänt fenomen och i sådant fall hur fixar man det? Är det Racebox-appen som är kass, så man kanske skulle testat RaceCrono istället (som jag är sugen på att göra, men inte om problemet kvarstår). Om det är Racebox-appen så borde ju inte problemet följa med till RaceCrono-appen, eller? _________________ Mikael Svensson |
||
|
Mot satellit eller hur menar du?
Mot telefon har jag ingen aning, det var mycket nytt att ta in på trackday nr 2 någonsin. Är novis på detta
Mot satellit så visar de sparade varven från sessionen 16 st Vad det gäller app kraschen så inverkar väl inte det, eller? _________________ Mikael Svensson |
||
|
Re:
Tänkte om den hade jättedålig gps-mottagning så kanske det kunde balla ur. Har tyvärr inte koll på deras egen app o så. Jag är supernöjd med min Mini o Racechrono, funkat toppen. _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Hade samma typ av problem på Sturup i juli med Racebox MIni S. Vad jag kunde begripa var att förbindelsen mellan mobil och RB "kopplades ner" efter ca 1.5 min och därefter började RB leta efter satelliter igen och förbindelsen uppstod igen. Finns det några inställningar på mobil (Samsung S21 FE med Android 16) och Racebox som måste vara "rätt" för att RB skall fungera med RaceChrono. Samma fråga om RBs inställningar. _________________ Krister Olsson |
||
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
|
24 besök idag (1075 totalt) |