| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vad kostar det att sätta PPF på en rejsbil?
|
11 besök senaste veckan (453 totalt) |
|
Jag har länge funderat på att montera PPF på min m2:a för att undvika skador från stenskott när man kör på bana. När jag frågar några lokala leverantörer så säger dom att det kostar 40-50k att göra detta. Är inte detta ett väldigt högt pris? Vad är det som kostar så mycket? Det går väl i princip att lacka om en hel bil för mindre? Vad har ni andra på forumet fått betala för PPF? _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
|
Det kostar så, ingen vill köpa en omlackad m2a...
Materialet är dyrt och arbetet är svårt. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
|
Slängde PPF på bruksbilen när jag tog ut den ny. Tror det kostade 15k för front, huv, skärmar, dörrar och främre delen av glastaket.
Det var Hexis FFP de la på. Gjordes av RAW print och design i hbg. _________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
|
Jag har precis köpt en icke ppfad -24 cayman.
Den skall in på polering +PPF om några veckor, 45.000. Då är det HELA bilen med 10års film. Hos en firma i Karlstad som är erkänt pedanta och duktiga, så dom borde ligga i övre prisskiktet. Att man inte gjorde det ny är för mig en gåta, bakskärmarna är redan blästrade. _________________ A l e x l i n d a h l |
|
2017 betalade jag 6000 kr för PPF på typ halva bilen, Giulia Quadrifoglio.
2025 var det dags för ny Giulia och då gick det på ca 50k inkl keramsikt lackskydd. Mycket pengar, men på en bil med 3-skiktslack och med ett visst marknadsvärde så ska det väl kunna vara värt det i slutändan ändå
_________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
11 besök senaste veckan (453 totalt) |