| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Inför träffar
2026-09-05 Lunda flygfält - Tärningens konbana
|
13 besök senaste veckan (3432 totalt) |
|
Hej alla rattvridare!
Jag ser tyvärr ett flertal avhopp idag, sista dagen innan. Jag har full förståelse för de som är sjuka eller fått akuta bilproblem. Övriga får gärna lämna plats tidigare. Aktuell lista: 1. Tärning 2. Falk 3. ThomasT 4. Emil Daugaard 5. Peter Hultström 6. Tony Jonsson 7. Johan 8. Okyo 9. Samwest 10. Kristoffer Palmer 11. Selma 12. Rutger 13. Jovi 14. Jacob Eng 15. Lind-Wall 16. 17. 18. 19. 20. Femton deltagare är en gedigen samling. Det kommer bli en bra dag. Enligt yr.no ser vädret lovande ut. Molnigt (vi slipper stekhet sol) och sannolikt uppehåll under dagen. Vid 17-18 tiden ser det ut att skvätta lite, men då har vi redan kört hem. Och OM det regnar under dagen är det mycket underhållande och utvecklande att köra på vått underlag. Något jag kan rekommendera! För dem som aldrig varit på Lunda flygfält: Lunda flygfält ligger i norra Uppland, nära Gimo. Det tar ungefär 60-90 minuter att köra från Stockholm, beroende på väg och faktisk fart. Om du väljer E4:an (snabbast) kör du först till Uppsala, och svänger sedan på den tredje avfarten mot Östhammar (rv288). Om du kör rv288 från Uppsala, kommer avfarten 8 kilometer efter rondellen i Alunda. Det står Lunda flygfält på en av skyltarna. Sväng vänster. Sedan är det 1,7 km till nästa sväng, åter till vänster. Det står åter Lunda flygfält. Därifrån är det 2,3 km till flygfältet, till vänster igen. Kommer du till Gimo, har du kört 2-3km för långt, vänd om och sväng höger (två gånger) mot Lunda flygfält. Välkomna! _________________ Christer Tärning |
|
En riktig höjdardag med trevliga människor. Omväxlande väderlek och diskussioner.
2024 hade jag (med gamla R-däck) som bäst - i sammanhanget mediokra - 1:42,91. Idag kapade jag, med gatdäck, i samma bil drygt tio sekunder på den tiden. Vissa saker var tydligen inte bättre förr. Tack till arrangörsteamet. _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
![]() |
Inför träffar
2026-09-05 Lunda flygfält - Tärningens konbana
|
13 besök senaste veckan (3432 totalt) |