Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 Cup 2004
<<   1, 2, 3, 4, 5
19 besök idag (15507 totalt)
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Lycka till thumbs up thumbs up Ska inte glömma följa er denna gången

Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

Re:

JohnC skrev:
Bytte till Turbo drivaxlar inför säsongen och i min naiva värld så har jag missat att momentdra efter varje pass....80 nm.

Effekten blev att Race 2 på Red Bull tog slut cirka 20 sekunder innan målgång med drivaxel hade : : : hoppat ur.

Historisk sätt har de varit monterade med loctite och jag har aldrig behövt efterdra.

Nu med nya så skall man vänta med att använda Loctite till de är helt "ihopdragna/komprimerade". Sedan skall man använda Loctite 242 eller 243.

Under tiden så provar jag med Nordlock brickor för att se om det gör någon skillnad. Ingen erfarenhet av Nordlock tidigare så blir intressant.

Spa nästa helg så vore inte fel om det fungerar!

Blir kladdigt när drivaxlar inte sitter ordentligt....

Ska det verkligen va dubbla långa brickor så på porsche? skruven blir ju lite kortare i gängan, vw specar 70nm på samma knutar och har aldrig själv upplevt problem.

Man blir avundsjuk att få köra riktiga race på stora banor i europa. thumbs up

Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

Babbe skrev:
JohnC skrev:
Bytte till Turbo drivaxlar inför säsongen och i min naiva värld så har jag missat att momentdra efter varje pass....80 nm.

Effekten blev att Race 2 på Red Bull tog slut cirka 20 sekunder innan målgång med drivaxel hade : : : hoppat ur.

Historisk sätt har de varit monterade med loctite och jag har aldrig behövt efterdra.

Nu med nya så skall man vänta med att använda Loctite till de är helt "ihopdragna/komprimerade". Sedan skall man använda Loctite 242 eller 243.

Under tiden så provar jag med Nordlock brickor för att se om det gör någon skillnad. Ingen erfarenhet av Nordlock tidigare så blir intressant.

Spa nästa helg så vore inte fel om det fungerar!

Blir kladdigt när drivaxlar inte sitter ordentligt....

Ska det verkligen va dubbla långa brickor så på porsche? skruven blir ju lite kortare i gängan, vw specar 70nm på samma knutar och har aldrig själv upplevt problem.

Man blir avundsjuk att få köra riktiga race på stora banor i europa. thumbs up

Var tvungen att dubbelkolla men det skall se ut precis sådär. Jag har dock adderat 1 st Nordlock bricka så tappar nog 3 mm till. Har med mig många reservbultar till Spa och kan testa annan konfiguration om nödvändigt. Första gången med 996:an på Spa så blir lite annorlunda jämfört med 944:an som jag kört där förut.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera 1
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Är det sex timmars loppet på Spa 26-27 september du skall köra?

Jönköping
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Nej kör med YTCC organisationen så 3x25 min race plus kval och ett extra träningspass på torsdagen för att hitta bromspunkter och vilka växlar som blir bra. Mest nervös öve bakmotor och Eue Rogue med efterföljande lite knixiga passage. Kommer offra lite toppfart genom att ställa på lite vinge så rumpan är stilla.

Fick fixa tre stenskott från Red Bull. Extra kul när jag precis hade bytt vindruta.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003

Tycker inte baken är ett problem i Eau Rouge, se till att ha gas bara så sätter det sig fint!

Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008

Re:

JohnC skrev:
Nej kör med YTCC organisationen så 3x25 min race plus kval och ett extra träningspass på torsdagen för att hitta bromspunkter och vilka växlar som blir bra. Mest nervös öve bakmotor och Eue Rogue med efterföljande lite knixiga passage. Kommer offra lite toppfart genom att ställa på lite vinge så rumpan är stilla.

Fick fixa tre stenskott från Red Bull. Extra kul när jag precis hade bytt vindruta.

Kan glädja dig med att jag kom 4 mil från bilhallen efter jag hämtade min Cayman innan framförvarande bil sköt en sten i rutan och spräckte den ordentligt, så du är inte ensam

Ps, Avundsjuk (men inte missunsam) på att få köra Cup bil i europa thumbs up

Porsche 996 GT3 Cup 2004
<<   1, 2, 3, 4, 5
19 besök idag (15507 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande