| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Phantom P91 - RS2 SPVM
|
189 besök idag (59949 totalt) |
|
De är snygga!!
Grabben o jag ska till falkenberg o kika på söndag! Kul att få se lite bilar som han varit med o läst lite om! _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||||||
|
Re:
Står i box 4 med Marcos clubmanbil (om bilen fortfarande är hel )
Välkomna
_________________ A l e x l i n d a h l |
||||||||
|
Tänker inte gå in mer på hur Falkenberg gick mer än att det innefattade nattmekande, hydraulisk avdragare och totalt 7-8 varv med löst bakhjul och lång bromspedal.
Engelsmannen som tillverkat delarna tar inget ansvar, så grejerna är hos KMAB och får toleranserna åtgärdade.
Bara riva för vintern igen.. diffen ska få nya lager och tätningar + en lamelldiff hoppas vår customspec lirar, är ju lite av en udda bil..
Hoppas även få till det så jag har en seq låda till nästa år, måtten verkar fungera så vi håller på att reder ut detaljer. Sedan ska jag bara skal fram stålar
Utöver det så måste jag schimsa in skivorna bättre, men det fler dök ju upp pga toleranserna på hjulen.. Nya belägg ska dit. Sedan har jag köpt ny bromscylinder och skifta runt, för kortare slag. _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||||
|
Re:
Man kan tro det är en synvilla, men det är precis lika illa som det ser ut
||||||||
|
Re:
Rätt igenom. "3rail" bullet dogboxlåda 7.5" sierra slutväxel. _________________ A l e x l i n d a h l |
||||||||
|
Re:
Hmmm, får man fråga vad anledningen är att motor, låda, kardan och diff inte rimligt linjerar? Visst fel kan ju var gynnsamt för knutar osv.
_________________ Magnus Falk |
||||||||
|
Re:
Motorn sitter bredvid förare, diffen i mitten. Jämn vikt _________________ Roland Johansson |
||||||||
|
Re:
|
||||||||
|
Re:
Nåt åt det hållet va?
5kg släcksystem ligger på höger fram efter fotot..
||||||||
|
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||||||
|
Re:
Blir det nått liknade denna då?
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Phantom P91 - RS2 SPVM
|