Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1295 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Våga Vägra is! Eller...?
Tjena! ![]() Sitter och är lite sugen på en E30 3-serie, men som ju alla vet (?) blir dom ju genast mycket mindre attraktiva efter 1987 då man började hänga på dom massa plast! ![]() ![]() ![]() Mvh Henkan Tyskstukade kärror är snabbast! _________________ Henrik Andersson Peugeot 405 GRI -88 |
||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() Hänger inte med hur du menar.. Jag har en -91 (sista årsmodellen) och plast vette fasen.. is-läppen sitter ju där iofs.. Samtliga E30 kan utan problem hushålla för en M42 (318is) eller S14B20 (320is). Det kan ju bli aktuellt med lite rostlagning om man går på de tidiga bilarna.. Tillägg: Jag röstade inte.. Har du kul i bilen du kör så duger det.. En 318is blir aldrig snabbast ändå.. ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||||||||||||||||||
En stoooor skillnad, iaf för oss redan skadade, på en "is" och en "iS"... Och det är en "is" du vill ha.
Sen detdär med vad det är för kofångare... De i plast är lättare och går att lätta enkelt än mer samt att aerodynamiken är bätttre på dom bilarna. Dock är väl karosserna ngt kg tyngre... Köp den varianten du hittar som är friskast och ger mest för pengarna. Roligt lär du ha iaf får vi hoppas. |
||||||||||||||||||||||||
Re: Våga Vägra iS! Eller...?
Valet är väl så enkelt som det kan bli! ![]() M3:an kom ju -87 så där har du din optimala svängbil av E30 modellerna... Fast det kanske sket sig på det där med plastkofångare... Får väl skruva dit de gamla kromade på en M3:a, skulle nog bli jättesnyggt... Eller kanske inte ![]() 325:an kom väl även den 87 och det är en rolig bil med en underbar motor, dock lite mer framtung än en 4 cylindrig E30 men det kompenseras enligt mig med härlig motor. _________________ Jonas Edling |
||||||||||||||||||||||||
Varför inte en 323i
![]() Tänk en silverfärgad 323i från -86 med sportstolar och diffbroms mmmm ![]() Problemet med tidiga E30 är väl att de flesta har råkat ut för det "norska kromet" i olika stadier ![]() ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||||||||||||||||||||
Re: Våga Vägra iS! Eller...?
Glöm inte att bakluckan är i plast också. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Nej visserligen, men samtidigt känns det ju dumt att utgå från ett "sämre" grundämne än nödvändigt om du förstår vad jag menar...! ![]()
Nää, men avgör hur pass nöjd med bilen jag är. Å eftersom jag är lite fåfäng av mig så vill jag inte bara att bilen ska vara snabb utan både lite show and go..! (Trots min något begränsade budget... ![]() ![]()
![]()
Jag får la ta och kika upp det du! ![]()
Vilken läckerbit! ![]() ![]() ![]() Jo jag har tyvärr märkt det, får försöka hitta nån som framförts av en man med hatten i behåll...! ![]() -Henkan _________________ Henrik Andersson Peugeot 405 GRI -88 |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1295 besök totalt |