Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
894 besök totalt |
Passerade 40.000mil i september. Har även överlevt en fullständig överhettning p.g.a. död vattenpump. Otrolig kvalitet. Dock lite rost har börjat krypa fram, så antingen nu, eller aldrig ska det bli räserbil. Tyvärr lär det nog inte hända på ett antal år, men man kan ju drömma... _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
![]() Det måste finnas nån serie där dessa kör (dvs Miator utan rutram). Jag har sett några stycken på forum förut. Denna har FM's widebodykit som jag inte tycker gör sig så bra. Svart färg gömmer det ju iofs. |
||||||
Men jag har haft fel förr och det spelar ju ingen roll. Har du mer info om denna specifikt eller E-Production miator generellt? |
||||||
Whatever, det var inte meningen att "racka ner" så att säga. Jag har sett de där förut, fanns till salu fyra-fem år sen i begränsad upplaga av R-speed tror jag. Är något superlätt smitt från Japan. Minns inte att jag sett de till salu på senare tid, men så har jag inte letat speciellt heller.
Nej, inte speciellt. Jag tycker bara om idén när man ramlar på en bild så blir man ju sugen. Jag skulle utan problem kunna ta till mig att göra om en billig och trött miata, kapa vindrutan, fullbur, glasfiber, nya bärarmar runtom med bättre geometri för sänkt bil osv osv (kanske stoppa ner en 2l motor eller så). Tror E-prod miatorna måste använda original bärarmar samt motor med oförändrat slagvolym och Bob Boig är ju den regerande "mästaren" med typ 240hk ur sina 1.8l motorer. Å andra sidan är man ju halvt beredd att flytta till USA bara för att få kunna köra i Spec Miata... ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
894 besök totalt |