Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (12602 totalt) |
Som VAG då med andra ord
![]() Edit: Även Ford gör det med Mondeo vs X-type och Focus vs S40. Ganska stora prisskillnader där också. Även Crossfiren bygger ju på gamla Meredesgrejer, fast den fick dock premiär innan nya SLK kommit. Så där är det lite mer förståeligt. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Det såg förresten ut som att Motorjournalen ska ha begagnattest på förra generationen Mustang nästa vecka. Det såg ut som en sån i förhandstitten i slutet på dagens program.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Sant! Å andra sidan så läcker väl denna information aldrig riktigt ut (eller det gör den) menden får aldrig en förankring bland den stora massan så att man gör sak av det! Nya skoda octavia verkar ju vara en kanon bil.. skule vara intresant och veta vad den bygger på! Gamla passat? Nu är jag väl rädd för att det är snart dags för en topic kapning... ![]() ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
bygger på nyaste Golf - VAG är mästare på att använda få plattformar. (o det rationellt = samma generation används överallt)
Till Mustagnen - är det någon som kört den? eller läst något test? Jag såg ett i Toronto f veckan där de ondgjorde sig över den primitiva (ja de skrev FAKTISKT gamla) bakaxeln ![]() Var väl inte så vidare impade över bygget. Kan ju var kul ändå iof _________________ Jan Å |
||
Verkar som om USA kommer bli ett nytt Indien. Dvs. ett land dit man skeppar gamla utdaterade biltillvekningsverktyg så att de kan fortsätta tillverka en utrangerad modell.
Väntar ivrigt på duell mellan Dodge Magnum och Hindustan Ambassador... Roligaste med mustangen var att klippa farthinder lite för fort, satan vilka sladdar man får när panardstaget gör sitt jobb. När man åker upp på hindret med bakvagnen bryter den ut åt ena hållet och sedan på väg ner rycks bakaxeln tillbaka så att det sista greppet försvinner och man får fetstället allan. Även när man kör i krypfart över är det bra att de finns sidstöd i stolarna. Man kanske skulle köpa en Body-in-white och bygga en riktig bil under. / Jonas Jarlmark Ps. Glöm inte att Porsche 944 EGENTLIGEN är en Ford Transit, fast med turbo Ds. |
||
Litereffekten blir sällan imponerande på större motorer anledningen är så klart friktion i lagerbanor/kolv/cylinderfoder som dödar mycket effekt(kontra mindre motor)men totalen blir ju desto mer imponerande även om det inte låter så banmässigt korrekt med en lastbilsliknande sång runt banan ![]() PS. jag räknar med cirka 61hk/liter ur min 6.2l åtta jag bygger just nu med stötstänger ![]() _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
Livet består ju av inte enbart av hästkrafter allena.... vridmomentet är ju en inte helt ovidkommande plusfaktor när det gäller större maskiner. ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||
|
||
Jaha...är det nån som kollat in den nya Mustangen idag?...vore kul att höra hur den upplevs live,speciellt nyfiken är jag på hur bilen är ihopskruvad...om kvaliten är nåt att ha?
![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||
Den 26 okt skrev Lennart Jarmyr (Söndagen den 7 nov ska jag och en kompis åka upp till Stockholm för att titta på nya Mustangen, ser verkligen fram mot att få sen den i verkligheten) Kom hem från Stockholm nu. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
var där och kollade på den också och måste säja att den är t.o.m. snyggare i verkligheten
![]() tyvärr hade den utställda bilen en "redlight district"-inredning ![]() ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||
Läcker är bara förnamnet! den kommer att sälja som tusan i USA med deras låga priser
Håller med om att fäljarna inte passar på bilen. Hela bilen är retro - men fäljarna är det inte. Helfel!!! Hoppas det finns andra... Angående inredningen, bara att gå en kurs i amerikansk "känsla för stil" ![]() _________________ Jan Å |
||
enligt optiontabellen skall det vara aluminium
![]() ![]() ett riktigt trevligt ljud hade dom fått till iaf. lät lite som en ferrari vid ca 5000rpm ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (12602 totalt) |