Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 6081 besök totalt |
Motorjournalen 8/11 20:00
I dag är det sista MJ denna säsong... men snart är våren här I säsongsavslutningen av Motorjournalen är två generationer rock and roll ense. Joppe Pihlgren, frontman i Docenterna sedan 25 år tillbaka möter "Hives-trummisen" Chris Dangerous som placerar sina succépengar i garaget. Rika kändisar med dyr bil är inte ovanligt. Rika kändisar med dyr bil och god smak tillhör dock en mer exklusiv skara. Chris Dangerous är en av dem. Under en mellanlandning på hemmaplan visar megastjärnan sin unika samling för Motorjournalens reporter Joppe Pihlgren. Inte bara visar för den delen. Även en oerhört sällsynt Alfa-Romeo 1300 GTA Junior Stradale måste få ut och jobba ibland. Och det får den. Hårt! Andra godbitar Chris visar för Motorjournalen är Ferrari 550 Maranello, Alfa Romeo GTV6 och Maserati 4200 Coupé Cambiocorsa 2003. Italienskt rätt igenom. Bara namnen är ljuv musik för poplegenden Joppe Pihlgren. Reportaget om Ekströms Audi som vi inte fick se vid besöket hos MJ eftersom de inte får visa inslagen i förväg för Kanal 5 kommer idag. |
||||
![]() [OT]Hmmm, mycket Alfamänniskor i den här tråden...[/OT] |
||||
Jamen, en sån bil tycker jag också är ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
och jag får väl för ordningens skull erkänna att få körupplevelser är större än den i M3E30 |
||||
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Självklart! Det är en Alfa Bertonecoupe, alltså liknande den jag har i min signatur, fast med aluminiumkaross (A=Alleggerita, lättad) och motor med dubbeltändning. Stradale=gatversion. EDIT: Hur tusan lyckades mitt svar komma före Fulings fråga? Maskhål i rumtiden? ![]() EDIT 2: Här är lite bilder: http://www.barchetta.cc/All.Ferraris |
||||
![]() ![]() Särskilt på banan - där använder vi så många maskhål som möjligt. Nästan som när Schumi försökte tunnla genom Damon Hill på nittiotalet. och då hade han inte ens fått sin tjänste-Ferrari ännu. ![]() ![]() |
||||
Anser att bertonen blir en av världens snyggaste racerbilar ![]() Jet jag kommer och våldgästar ditt garage i vår ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
![]() Det skulle iofs krävas ett väldigt välsmort munläder för att lyckas med det. ![]() |
||||
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 6081 besök totalt |