Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen 8/11 20:00
<<   1, 2, 3   >>
6081 besök totalt
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

onödigt vetande: Chris Dangerous bandkollega bor en dryg km ifrån mitt hem...
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Jovani skrev:
Viper=vindrutetorkare
Bästa tittar frågan hitentills
Alla kanske inte kan stava (viper!=wiper) så denna får nog fler fel än gensomsnittet av frågorna. Delorianfrågan var nog också svårare än genomsnittet.

Men lite svårare frågor kan kanske ge färre fel också (måste starta hjärnan då).

Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Jag är ledsen, Peter...

DTMaudi-repotaget sög...

Vet ju iofs lite om bakgrunden men det var som om programmet hade sänts i VH1... Inget att bita i utan helt urvattnat...

En av världens häftigaste serier (enligt mig i alla fall) och så lite. Jag satt och undrade när introt skulle ta slut och sen tog hela inslaget slut helt plötsligt. Ett spontant, "-Men neeeejjj..." kom ur mig.

Brno är ju en frän bana med.

Nåväl, kanske svåra förhållanden och alldeles för höga förväntningar.

Jag satt i telefon (idioter som ringer då!!!) i delar av programmet så jag ska inte säga nåt om resten men det var inte så rejsigt som vanligt eller?

Småland
Här sen Nov 2002

Hives-alfa-reportaget var ju helt suveränt thumbs up

Jag ska genast leta annonser på diverse italienska bilar.

Inte så mycket joppe-reportage, men han kan visst göra normala inslag också.

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Daniel Magnusson skrev:
Jag är ledsen, Peter...

DTMaudi-repotaget sög...

Vet ju iofs lite om bakgrunden men det var som om programmet hade sänts i VH1... Inget att bita i utan helt urvattnat...

En av världens häftigaste serier (enligt mig i alla fall) och så lite. Jag satt och undrade när introt skulle ta slut och sen tog hela inslaget slut helt plötsligt. Ett spontant, "-Men neeeejjj..." kom ur mig.

Brno är ju en frän bana med.

Nåväl, kanske svåra förhållanden och alldeles för höga förväntningar.

Jag satt i telefon (idioter som ringer då!!!) i delar av programmet så jag ska inte säga nåt om resten men det var inte så rejsigt som vanligt eller?

Måste hålla med lite där... Men eftersom MJ bara fick 8 varv på sig så kanske det inte gick att få till något mer? Lite mera fakta m.m. Om serien hade inte skadat..
Det är som ni sa att under reportaget att det inte är många som vet vad Mr Ekström har ställt till med...Informera de då! Alltså, ett bättre reportage om hur stort DTM är m.m.
Men kanske fick ni inte göra ett längre reportage? Nåja, inte lätt att gnälla när man inte har alla fakta.

Mycket bra program i överlag thumbs up Denna gång gillade jag Kenneths 406-reportage mest, och inte bara för att jag själv kör Peugeot Utan den var faktiskt rolig...och så tyckte jag att det var lite mer info än vanligt.

Riktigt tråkigt att det är slut med MJ för året Inte lika kul med Top Gear ju...

Varför kan man inte förlänga säsongen med ytterligare några avsnitt och ha med lite mera vinterreportage också? Vinterreportagen kommer väl under vårsäsongen iofs

Värnamo
Här sen Dec 2002

BALAN skrev:
Struve skrev:
Jahaaaapp o en annan ska jobba thumbs down Nästan tillräckligt stor orsak till att ställa spårvagnen nånstans

OT: Hur fort går en Spårvagn? och varför rycker dom så f-rbannat?

om jag inte minns helt fel så gör de max 66 km/h, antagligen bara på snabbspåret mellan Centralen och Gamlestan de kör som fortast.

Var det någon mer än jag som bara satt med ett leende och bara lyssnade på Alforna i Joppes reportage??? (kunde inte hitta en dräglande smiley...)

Slåtte
Här sen Nov 2002

Chris Dangerous verkar vara en kul kille! thumbs up

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Yes! Alfa-bilarna regerade ikväll! :woot: Är inte mer än duktigt sugen på en sån maskin!

/Mangan

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Magnus Karlsson skrev:
Yes! Alfa-bilarna regerade ikväll! :woot: Är inte mer än duktigt sugen på en sån maskin!

/Mangan

Jag behöver inte sukta (men en GTA med alu-kaross vore inte dumt men de kostar från 500kkr och uppåt). Får nöja mig med en röd 160 hästars 2000 GTV från Mjölby.

VVVVVVVVV

Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Inga bilder, inget att berätta till. 20 minuters material + lite ombordkamera. Med det skitmaterialet blir det inte bättre än så här. Lärde ni er ingenting av det jag sa?
Men, bättre än inget alls, tyckte producenten.

Jkpg
Här sen Nov 2002

Peter Sundfeldt skrev:
Inga bilder, inget att berätta till. 20 minuters material + lite ombordkamera. Med det skitmaterialet blir det inte bättre än så här. Lärde ni er ingenting av det jag sa?
Men, bättre än inget alls, tyckte producenten.

....njo...

Men du ville ju ha kritik åt båda hållen.

Jag blev bara så besviken då jag gillar både DTM och Brno

Förstår som sagt att viljan finns men att allt inte blir som man vill...

Slåtte
Här sen Nov 2002

Jag tyckte reportaget om DTM-Audin var helt okej, om än lite kort. Lite mera historia om DTM hade inte skadat, kanske ett inslag till våren?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Min (alfavrickade hjärnas) slutsats:

Mer Chris Dangerous, lite mindre av Peugeot, lagom DTM (lite mer hade iofs inte gjort något).
Bra Cryslerinslag, lite mindre Tigra. Jag gillar normalt Top Gear-inslagen, men Fab 1-mojängen
faller inte under det omdömet. Eftersom jag inte är någon hojmänniska uppsakattar jag säsongens
sista avsnitt extra mycket.

Ume
Här sen Jul 2003

Ja själva programet var ju bra iofs!

Citat:
Varför kan man inte förlänga säsongen med ytterligare några avsnitt och ha med lite mera vinterreportage också? Vinterreportagen kommer väl under vårsäsongen iofs

Peter Sundfeldt kommer du upp till Vilhelmina och kör Hole Shoten då??
Så får du lite fint vintermaterial till nästa sässong?

Skåne
Här sen Okt 2003

Samuel S skrev:
Hives-alfa-reportaget var ju helt suveränt thumbs up

Jag ska genast leta annonser på diverse italienska bilar.

Inte så mycket joppe-reportage, men han kan visst göra normala inslag också.

Det näst bästa med Joppes inslag (förutom de trevliga bilarna) var att han varken pratade eller visade sig mkt!

Philip Lundh
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Ja det är ju konstigt vad lite bilder och ljud kan göra med ens hjärna... T.o.m. jag skulle vilja ha en Alfa nu... (Nåja, ni förstår väl att det inte är helt sant) Synd bara att inte Joppe fick komma mer till tals. Klippt sig hade han nog också gjort (?) Näe, fy, var skall detta sluta?

EDIT och OT: Nu ska jag berätta en hemlis: Hade jag fått köpa den första bilen jag var och tittade på så hade jag kunnat vara Alfafrälst, men pappa förbjöd mig att köpa en Alfa... Istället blev det en Golf GTI och hur det gick sedan har väl de flesta förstått.
En Alfetta med 1800-motor var det.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nisse Classon skrev:
...men pappa förbjöd mig att köpa en Alfa...

Vafalls?! Detta strider mot FN:s barnkonvention!

Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Ett tipps till MJ... ta in Chris Dangerous som gäst reporter lite då och då!! Ett sammarbete mellan Chirs och Joppe vore trevligt att se ibland

edit:
Glömde skriva att MJ är på helt rätt kurs! Gillar upplägget stenhårt thumbs up

Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Det slog mej när programledarna åkte chasmoppe att även MJ har dragits till den nya TV-trenden, VUXENDAGIS (vuxna män med inte fullt så vuxna psyken har roligt tillsammans).

Kritiken på bakgrundsinfo om DTM tycker jag är ologisk. Först gnäller vi på att tittarfrågorna är löligt enkla, och sen när vi "slipper" höra en massa fakta om DTM (som väl alla på det här forumet ändå vet?), nä, då är det också fel...

Kul att det finns rockstjärnor som gör nåt vettigt med pengarna thumbs up

Här sen Apr 2004

Helt ok program.... kände av alfa suget
thumbs up
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003

Vilket kul program. Kul att man sparade det bästa till det sista programmet

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen 8/11 20:00