Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1735 besök totalt |
Vad gäller för användning av HANS i svenska race?
Jag har funderat lite över vad som gäller för användning av HANS i svenska race och min slutsats är att det inte är tillåtet med de fåniga regler kring hjälmar som SBF påtvingar oss. Är min tolkning rätt? |
||||||||
Re: Vad gäller för användning av HANS i svenska race?
I svensk nationell tävling med svensk förare med SBF licens...... helt rätt....tyvärr.... fast i verkligheten så lär nog ingen arrangör hindra dig att använda en sådan oavsett vad SBF säger.... |
||||||||
Snacka om Kafka! ![]() Det mer verklighetsnära arrangörerna är det nog inga problem med men vad skulle hända om ngn konkurrent lämnade in en protest? |
||||||||
Lynchning och utfyst på evig tid ![]() Förmodligen böter för ej reglementsenligt säkerhetsutrustning....... typ en 500 - 1000:- Uteslutning eller tidstillägg lär nog det garanterat inte bli , då iaf enligt min mening så är det inget du tjänar tid på..... Men jag kan ju ha fel förståss........ ![]() |
||||||||
Låter ju inte så farligt men absurt om man betänker att vi har våra skumma hjälmregler för att minska på nackskador... ![]() |
||||||||
Var det inte någon i S60 Challenge som fick starta sist i ett race pga att intercomen satt kvar i hjälmen så att den blev för tung? Har för mig att det var Daniel Haglöf?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Iallaf körde Mattias Andersson med HANS i STCC tidigare... men han kanske har annan typ av licens? _________________ Johan Meissner |
||||||||
STCC har bestämt att dom kör som Internationell tävling med internationella hjälmregler.... ![]() Så det accepterar SBF ,iofs för det är i stort sett samma personer som sitter i SBF racingutskott och STCC funktionärer.... |
||||||||
Innebär det att Peltor G6 och G10 är förbjudna i STCC? _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Innefattar inte licensen någon form av försäkring....??
och har man då fel utrustning......så kan det väl bli tjabbel om man skadar sig...?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1735 besök totalt |