Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vad hade ni valt för banbil/weekendbil?
<<   1, 2, 3, 4
6686 besök totalt

Banbil/weekendbil
Porsche GT3
39%
 39%  [ 62 ]
BMW CSL
12%
 12%  [ 19 ]
Porsche 996 turbo
6%
 6%  [ 10 ]
Porsche 993 turbo
2%
 2%  [ 4 ]
Noble M12 GTO-3
6%
 6%  [ 10 ]
Ferrari 355
10%
 10%  [ 16 ]
Maserati 4200
1%
 1%  [ 3 ]
Lotus Exige
20%
 20%  [ 32 ]
Wiesmann
0%
 0%  [ 1 ]
Totalt antal röster : 157

Corsa

Här sen Apr 2003

MatroxMGA skrev:
Frågan är bara om 355:an håller att köra bana med, utan att diverse fel dyker upp.....360 är nog bättre ut den synpunkten. Frågan är om inte en GT3:a är det ultimata, med en motor som ursprungligen baseras på GT1:an.
höfläkt: Tack! Visst kan man få huvudvärk men jag får skylla mig själv. Fick ditt pm! thumbs up

Den håller bra. Det är en mycket välbyggd motor som dock, precis som alla racemotorer, måste skötas om, men det gör du väl Det är en del som går på bana och en del körs hårt helgmornar. Sen behöver man ju inte ta ut 460 hk ur 3,5 liter och SLC med den som v Braun gjorde, då behövs "regelbunden service".

Eller här. Challenge ska vara gatlegel om de här exemplaren är det är oklart men lite kul är det .

http://www.race-cars.com/carsales/ferrari/1095215445/1095215445ss.htm 780k
http://www.race-cars.com/carsales/ferrari/1095215445/1095215445ss.htm 639k

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

MatroxMGA skrev:
...Frågan är om inte en GT3:a är det ultimata, med en motor som ursprungligen baseras på GT1:an....

Klart den är det ultimata alternativet om man gillar tyska bilar bäst Man skall faktiskt inte bry sig så hårt vad andra människor tycker om sitt bilval

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004

Känns skönt man har gjort rätt val...

Stockholm
Här sen Jan 2003

av alternativen var GT3/Lotusen och 355:an dom som var intressanta,

GT3:an föll bort för att jag inte tycker nya porschar är så snygga..
(där emot en 911 Carrera RS -73.. Ojojoj.. dom e fiiiina..)

lotusen, jag gillar inte extigens design (däremot elise & esprit v8... mmmm alt 340r (verkade kul i PGR2.. ) och ferrarin .. 355, den absolut snyggaste ferrarin tycker jag... Och ljudet är ju inte fel heller...

sen att den troligen får pisk på bana.. skit samma.. för den har ju ett par år i chassie utväckling efter dom andra..

om jag fick välja utanför listan vore en ZR1 Corvette -69 (finns 2st ) med förfinat chassie för väghållning det optimala.. men det är som sagt inte en standard bil... eller massproductserad..

BMW Abuser
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Kunta skrev:
MatroxMGA skrev:
...Frågan är om inte en GT3:a är det ultimata, med en motor som ursprungligen baseras på GT1:an....

Man skall faktiskt inte bry sig så hårt vad andra människor tycker om sitt bilval

Läs första inlägget i denna tråd så slipper jag kommentera ytterligare

Philip Lundh
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Corsa skrev:
Kunta skrev:
Eftersom man skall kunna använda den som weekendbil var valet enkelt. En rööööd 355 F1. Den har ett motorljud som får det att gå i brallorna, klart snyggast och går bevisligen att använda på banan. thumbs up
Man får ju en fin beggad maskin idag för samma pris som en ny m3 bumse. Andrahandsvärdet är det ju inget fel på iaf

Precis, Av de jag själv har testkört skulle jag ranka i den här ordningen om man vill ha en Ban/WE-bil

Ferrari 355 Här får du racekänsla, kommunikation och karaktär på redan i garaget, för att inte tala om på Tungelstavägen. Den enda riktiga sportbilen, de övriga tre har för mycket GT-karaktär i sig.
Maserati 4200 GT-bil med karaktär. Dagens Ferrari Dino. Italienarna vågar trotsa tyska direktörer med svaga njurar.
Porsche 996 turbo För tyska direktörer med svaga njurar.
BMW CSL

Hittar någon en 355 Challenge som inte har gått för mycket på bana så är det bara att PMa.

Racekännsla i en 355...?
T.o.m 355-ägarna själva säger att man skall välja en annan bil om man tänker åka bana, hårt o snabbt.

Här sen Apr 2003

höfläkt skrev:
Corsa skrev:
Kunta skrev:
Eftersom man skall kunna använda den som weekendbil var valet enkelt. En rööööd 355 F1. Den har ett motorljud som får det att gå i brallorna, klart snyggast och går bevisligen att använda på banan. thumbs up
Man får ju en fin beggad maskin idag för samma pris som en ny m3 bumse. Andrahandsvärdet är det ju inget fel på iaf

Precis, Av de jag själv har testkört skulle jag ranka i den här ordningen om man vill ha en Ban/WE-bil

Ferrari 355 Här får du racekänsla, kommunikation och karaktär på redan i garaget, för att inte tala om på Tungelstavägen. Den enda riktiga sportbilen, de övriga tre har för mycket GT-karaktär i sig.
Maserati 4200 GT-bil med karaktär. Dagens Ferrari Dino. Italienarna vågar trotsa tyska direktörer med svaga njurar.
Porsche 996 turbo För tyska direktörer med svaga njurar.
BMW CSL

Hittar någon en 355 Challenge som inte har gått för mycket på bana så är det bara att PMa.

Racekännsla i en 355...?
T.o.m 355-ägarna själva säger att man skall välja en annan bil om man tänker åka bana, hårt o snabbt.

Jasså? Inte var jag har hört eller själv har kört mig till. Har dock inte kört den på bana men väl så hårt på gatan. En gatbil är ju alltid en kompromiss men 355 ligger långt mycket närmare banan i sin konfiguration än andra gatbilar i samma segment som till exempel 996 turbon. Det är det som är kul med italienarna i allmänhet och Ferrari i synnerhet att de vågar gå ett steg längre än sina konkurenter.

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Sitter för närvarande och funderar hur jag ska sätta ihop min Alfa GTV6-84.

1. Bankörning är högt prioriterat för mig personligen (någon sålde glasfibergrejor )

2. Jag vill även kunna ta med familjen på picknik till Rorsersbergs träffen mm. samt någon tur till för husfridens skull.

Behöver troligtvis 2st... såg någon med få mil för 20.000:- men hur skall de få plats i garaget?

Vad har det med detta att göra jo jag valde utan tvekan vid första anblicken Lotusen på grund av vikt och kurvhastigheten. Det var ju bara en dröm och då har man förmodligen inga barn med på banan.

Ferrari röd och snygg men racing nä.
Porsche GT3 jo vist men lite tråkig fungerar alltid och är vad jag förstår lugn och fin på banan.
Citera
Activa_danne
Kalmar
Här sen Nov 2004

Ferrari 355, Lätt

Allmänt banåkaforum
Vad hade ni valt för banbil/weekendbil?
<<   1, 2, 3, 4
6686 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande