| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Spontanrace Lördag 13 november kl 17.00 - XLMS [offline]
|
2284 besök totalt |
|
Tack för idag alla! Hur kändes det för er som loggade på min server? Var det mycket skillnad eller var vi för få idag??
Idag körde vi GTS 2 ggt på Laguna Seca, LMP675 på Mid-ohio och LMP900 på RFK Stadium. Den sistnämda var en mycket knepig bana! Den kommer inte i ligan så den behöver ni inte träna på!
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Japp fps'en är det som saknas just nu!!
Men i nästa vecka förhoppningsvis får jag en ny PC!!! Då blir det skoj!!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Kanon server Niklas,och sen måste jag passa på att tacka Örebro Kommun för att dom gav mig chansen att få helårsjobb så jag kunde ta en personaldator!!!
Allvarligt talat så börjar jag förstå vad jag missat sen jag började att köra Rally Masters online för jösses så många år sen med en 400MHz dator...som spelen är i dag så känns livet underbart med denna datorn.Så nu ska jag bara avvänja mig med att ha hela bilen framför så ska det nog bli bra
|
||
|
Ja det kan jag hålla med om men RFK kändes inte som en stadsbana. Höga murar som man knappt såg över..nja...
Vi kommer ju ha med Adelaide som är en stadsbana. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Niklas , du vet inte hur man kan hacka filerna så man få HUD:en i cockpit view:en?
jag har ställt ner bilens detaljer så jag bara har ratten och flyglarna (enda jag behöver är flyglarna så man vet vart man har bilen..) problemet är med andra bilar runt om hör man inte på motorljudet när man ska växla.. annars är det inga problem... fick en boost på från 10-14fps till 24 som minst, och 35 som högst.. så om jag bara får en HUD så man ser varvmätare och växel så blir racing livet mkt lättare..
//Björne _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Varje bil har sin egen veh-fil där du kan labba runt lite med vyerna.
DefaultLivery="CSR2003_17" PitCrewLivery="CSR" HDVehicle=03CA.hdv Graphics=GTS_GTSR.gen GenString=VP17 // Used to generate MTS names in *.gen file Sounds=GTS_GTSR.sfx HeadPhysics=GTS_HeadPhysics.ini // Affects driver eyepoint only Eyepoint=(0.42, 1.02, 0.60) // Driver eyepoint (cockpit view only) CameraTarget=(0.000, 0.800, -0.300) // Base target for all other views (swingman, TV cockpit, tracksides, etc.) Eypoint ändrar Cockpit-vyn och CameraTarget alla andra vyer. Första siffran är vä-hö, mittensiffran fram-bak och den sista siffran upp-ner. Det är här du kan ändra så att du får som du vill. Vilka siffror du ska skriva i vet jag inte tyvärr, men du får prova dig fram. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
hmm det betyder att man kan få en "motorhuvs vy" av typ "swingman" vyn? (den som kameran hänger bakom...)??
betyder inte det oxå att jag kommer få massa jobbiga *.veh missmatches?
tackar ska iaf ta och jäklas runt lite, men fanns det inte en cfg fil som man kunde flytta runt vyn i alla bilar på? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Jo du kan få en traditionell huvvy om du ändrar följande i bilens veh-fil. Jag tror inte det blir några mismatches.
CameraTarget=(0.000, 0.800, -0.300) Sen så kan du förstås ändra i default.cfg men då påverkar det alla bilar och klasser och det kanske du inte vill. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Största problemet för min del, är att GTS bilarna inte går att köra alls.
Tror jag va på alla inställningar igår. Bilen går ganska bra i 1 el. 2 varv - sen är karusellen igång igen. Får jag inte ordning på det, så blir det inget GTS för min del. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
Det vore synd om du gav upp....det finns ju bra setups ute bland rejsa.nu-rejsarna...Bilarna blir faktiskt riktigt körbara! Jag lovar!
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Naturligtvis ställer jag upp i racet, men det blir inte många varv. Har lagt ner en del tid på GTS, men det ger ingenting i körbarhet - Vet inte vad det beror på. Någon som har en körbar setup - En som svänger
Så posta den gärna i forumet. Cawwas GT setup va jäkligt kul att köra med. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
Roligt att du gillade setupen ...
om inte mitt GTR har kommit på måndag så ska jag köra lite GTS bilar i XLMS och skicka upp setuperna. Här är de andra setuperna som CW och jag själv totat ihop utan att säga att dom är perfekta. Lite hopslängda i all hast skulle man kunna säga ...
http://www.teamxfr.net/temp/Lagunase http://www.teamxfr.net/temp/Settings |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Spontanrace Lördag 13 november kl 17.00 - XLMS [offline]
|
2284 besök totalt |