Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 3462 besök totalt |
NGT klassen, en bil till att välja på
Nu finns det en icke officiell bil att lägga till i NGT klassen. Detta tycker jag att alla borde göra. På så sätt blir det lite roligare då det skulle finnas tre bilmärken i vår serie. Bilen hämtas med fördel här: http://homepage.ntlworld.com/trevor. Vad det är för bil, en M3 - duger det? ![]() Tycker ni inte att vi skall tillåta den? _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
Hur mycket jag än gillar bmw o skulle vilja köra bmw i gtr2002 så tar det emot lite att ta in an o-officiell bil i serien.. hur står sig den i konkurrens till ferrarin o porschen? Hur bra är fysiken?
Synd bara att den är så ful! ![]() ![]() |
Vad jag har läst på Simbin så är den inte bättre/snabbare utan likvärdig.
Jag har lagt in och skall testa den lite. Vet inte heller om det är vettigt att lägga till en icke officiell bil, vi kan väl testa den lite först och bestämma sedan? Jag tycker det vore skoj med fler bilmärken. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
Jag har nu testat bilen och den är en fröjd att köra!!!!!!
Jag har provat den med DAs 360 setup samt en egenkomponerad. Det märks en klar skillnad mellan de bägge setupsen. Detta var en mysig bil! Härligt motorljud!!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
...fasen...det vill inte fungera.
Har följt instruktionerna till punkt och pricka - men när banan laddat klart blir man utkastad ur spelet. ![]() Någon god ide? /J |
Är något som blir fel om man kör med vissa inställningar för grafiken... Läste det på simmods.
Jag kollar på det nu, har suttit och lekt lite med 3d-mesherna. Tycker backspegeln är groteskt dåligt gjord. Då e där iaf en mesh som är helt svart, likaså fick jag den effekten ni nämner när jag uppdaterade en annan dator med m3an. Där kör jag också ngt nedställd grafik... Helt svart framruta... Återkommer. _________________ Kalle Larsson |
QUOTE (Bladez @ Feb 10 2003, 10:10 AM)
Question guys, i have only just downloaded this and it seems pretty cool, well done to all involved, but from inside the car the windscreen is BLACK i can see the rear vision mirror it works fine but the windscreen itself is black and i can see nothing out of it....umm help ?? Try a higher detail setting, this is one of the bugs I found yesterday on my mates low spec machine..... IF that dont help u...........HELPPPPPP ME I am gonna hold it off - some more improvements to the mesh and a brand new NGT style skin. Sorrys guys, done when its done - We want to finalise this model ----------- Mark. _________________ Kalle Larsson |
jäkligt skumt... det är ngt som han har gjort fel, killen som ändrat i filerna från m3modden... med vanliga m3orna får jag inte fel men om jag ändrar vehicle detail till low så blir gtr versionen kejko... nåja.. inte mitt problem jag är säker på att han fixar det själv
![]() _________________ Kalle Larsson |
Jag håller med, lite trist med porkers och fiat enbart.
Har någon hårdtestat beamern...hur ligger den i varvtiderna? /J |
Det är ju bara det att då måste vi slå fast vilka hdv och veh filer som används...
veh-filen måste vara samma för alla annars kommer alla som inte har precis samma info att ha en larbre-competition viper... Hdv, eftersom alla skall ha samma fysik. De krav jag ställer på det är att den skall ha samma vikt och använda samma däckmodell. _________________ Kalle Larsson |
Jag kan naturligtvis bara kolla i den hdv-fil som jag har...
Den har iaf samma vikt och använder michelin däck... Motorn är precis samma som 360n... Viktfördelningen är lite sämre, lite mindre downforce, men ngt mindre luftmotstånd. På papperet ser det bra ut... _________________ Kalle Larsson |
Skall köra ett snabb test på sugo nu...
Den hdv-fil jag har är den som ingår i installationen som kan laddas ner för tillfället. Det enda suspekta i hdvfilen är inertia som är satt till dubbla vikten. Dära en ökad stabilitet och detta gör den på sätt och vis lättare att köra. Vet inte riktigt hur jag ställer mig till det... _________________ Kalle Larsson |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 3462 besök totalt |